וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר תעביר לרשות הפלסטינית מענק חירום

יוני מנדל

2.5.2007 / 8:09

המענק נועד לתשלום משכורות המורים ועומד על 22 מיליון דולר. הפלסטינים הודיעו שהסעודים עשויים להעביר לרשות סכום הגדול פי 10

ממשלת קטאר החליטה להעביר לרשות הפלסטינית מענק שלישי על סך 22 מיליון דולר, לתשלום משכורות המורים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי הצ'ק הקטארי ניתן בעקבות איגרת ששלח ראש ממשלת הרשות הפלסטינית איסמעיל הניה לאמיר של קטאר חמד בן ח'ליפה אל-ת'אני. באיגרת הסביר הניה את המצב הקשה של המורים הפלסטינים, בצל המצור הכלכלי והחרם המדיני שמוטלים על הרשות.

שלשום הגיעו מחאות המורים אל שיאן כשבמהלך הפגנת מורים המונית מול משרדי הממשלה ברמאללה, הם ניסו לפרוץ לחדרים. סגן ראש הממשלה הפלסטיני עזאם אל-אחמד יצא אל המפגינים ואמר, כי אין ביכולת הממשלה לשנות את המצב. אל-אחמד הטיל את האחריות למצבם על המצור הכלכלי שמוטל על הרשות ואמר להם - "אם לא יוסר המצור, נלך אנחנו ואתם גם יחד".

מנהל איגוד המורים הפלסטינים מוחמד סיאם אמר, כי הממשלה הפלסטינית הודיעה שתשלום המשכורות יחל בשבוע הבא. לדבריו, "הכסף כבר נמצא במטה הליגה הערבית, והוא אמור להיות מופקד בבנקים פלסטינים בתחילת השבוע הבא".

הסעודים יעבירו 250 מיליון דולר

בתוך כך הודיע שר האוצר הפלסטיני סלאם פיאד במהלך הלילה, כי הרשות הפלסטינית מצפה לקבל בקרוב סיוע של 250 מיליון דולר מערב הסעודית. לא ברור האם הסעודים מייעדים את הסכום הזה לפרוייקט ספציפי.

מאז נבחרה ממשלת חמאס בינואר 2006, נמצאת הרשות הפלסטינית תחת מצור כלכלי בינלאומי. במסגרת המצור מקפיאה ישראל כספים של הרשות, מחשש שיועברו לחמאס וישמשו למטרות טרור. המצור הכלכלי והקפאת הכספים הפלסטינים לא נפסקו גם כשהוקמה ממשלת האחדות לפני כחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully