וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש הטיל וטו כדי לעכב הנסיגה מעירק

2.5.2007 / 7:02

הקונגרס אישר חוק שקבע כי על ארצות הברית לסגת מעירק עד מרץ 2008. הנשיא הסביר שפסל את החוק כי מדובר ב"חוסר אחריות"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הודיע אמש כי הוא מטיל וטו על חוק שאושר בקונגרס, אשר קבע לוח זמנים לנסיגה מעירק בשנת 2008. בנאום טלוויזיוני לאומה האמריקאית אמר בוש כי החוק המדובר הוא "לא אחראי". הוא אמר כי החליט לפסול את החוק מכיוון ש"הצבת תאריך יעד לנסיגה הוא הצבת תאריך יעד לכישלון".

זוהי הפעם השנייה בלבד במהלך שבע שנות כהונתו שהנשיא בוש משתמש בזכות הווטו, המאפשרת לנשיא ארצות הברית לפסול חקיקה של הקונגרס. הוא הסביר את השימוש בכלי השנוי במחלוקת בכך שחוק הנסיגה "מחליף את שיקול הדעת של מפקדי הצבא שלנו, בשיקולים של מנהיגים פוליטיים".

החוק המדובר קבע כי הכוחות האמריקאים יחלו בנסיגה מעירק בין ה-1 ביולי עד ה-1 באוקטובר, במטרה שכל הכוחות יתפנו מעירק עד ה-3 במרץ 2008. החלטתו של בוש להטיל וטו עלה חוק עוררה זעם בקרב מתנגדי המלחמה בארצות הברית. כמה מאות בני אדם הפגינו מול הבית הלבן במהלך נאומו של בוש, וקראו לסיים את המלחמה באופן מיידי.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהייתה שותפה לניסוח הצעת החוק, אמרה כי בימים הקרובים היא תנסה להגיע עם הנשיא בוש לנוסחה משותפת סביב הנסיגה מעירק. עם זאת, פלוסי ציינה כי "ההבדלים בינינו גדולים מאוד". למרות הווטו הנשיאותי, חברי המפלגה הדמוקרטית הבטיחו שימשיכו לפעול לקידום הנסיגה מעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully