וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכה הראשונה - כבל התפטר

1.5.2007 / 12:52

"איני יכול יותר לשבת בממשלה בראשות אולמרט", אמר השר כבל בעקבות מסקנות הוועדה. סולודקין: אולמרט צריך להתפטר

יום לאחר הגשת דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, השר הממונה על רשות השידור איתן כבל (העבודה) הודיע על התפטרותו מהממשלה. "אינני יכול לשבת יותר בממשלה שאולמרט עומד בראשה", אמר כבל. "אולמרט ניהל את קבלת ההחלטות במלחמה. הוא באופן ברור נושא באחריות. הוא חייב להתפטר".

כבל הוסיף כי הוא מקווה שהתפטרותו תהא רק צעד ראשון. "אני מקווה שהתפטרותי איננה עניין אישי, אלא תוביל את שותפות הממשלה להפנים את החובה של כולם שאולמרט יתפטר". לדבריו, "לא מצאתי בדוח שום בסיס לכך שאולמרט יוכל להמשיך בתפקיד".

בתוך כך, ח"כ מרינה סולודקין היא חברת מפלגת קדימה הראשונה לקרוא לאהוד אולמרט להתפטר מראשות הממשלה. "מזמן הוא היה צריך להתפטר", אמרה סולודקין לגלי צה"ל, והוסיפה "הוא עשה שגיאות. הוא פעל בחוסר אחריות, ואנשים הגונים צריכים לקחת אחריות". לדבריה, מפלגת קדימה לא יכולה להתעלם ממסקנות ועדת וינוגרד וצריכה לערוך חשבון נפש.

"נכנסת לנעלי שרון בבת אחת"

בטקס מינוי דודי כהן לתפקיד מפכ"ל המשטרה פנה היום השר לביטחון פנים אבי דיכטר לראש הממשלה אהוד אולמרט ב"מילה אישית", כדבריו. דיכטר התייחס לביקורת המופנית כלפי מנהיגותו של אולמרט עם פרסום הדו"ח, וביקש לחזק אותו.

"אני מזכיר לכולם שנכנסת לנעלי אריק שרון בבת אחת. אני מזכיר לך ששרים נטשו את הממשלה ואתה לקחת על עצמך ששה תיקים לפחות". עם זאת, דיכטר נמנע מתמיכה באולמרט באשר להתנהלותו במלחמה עצמה "ראיתי את מנהיגותך", אמר, "אני מקווה שכולם יזכרו את חמשת החודשים עד להרכבת הממשלה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט, שנכח בטקס, נמנע מלהתייחס למסקנות דו"ח ועדת וינוגרד בנאומו, אך ענה לדיכטר "ריגשת אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully