וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון חוגגת את "מפלת אולמרט"

יוני מנדל

1.5.2007 / 11:08

עם פרסום דו"ח וינוגרד יצאו המוני לבנונים בעיר צור ובערים הסמוכות לחגיגות ניצחון ספונטניות. ברשת הטלוויזיה של חיזבאללה מבסוטים

ברחבי העיר צור ובכפרים בדרום לבנון יצאו אתמול בלילה המונים לתהלוכות שמחה, לרגל פרסום תוצאות הביניים של דו"ח וינוגרד. רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה מדווחת, כי ההמונים הניפו דגלי חיזבאללה ודגלי לבנון וקראו קריאת שמחה עם פרסום מסקנות הביניים שקבעו, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון עמיר פרץ והרמטכ"ל דן חלוץ נכשלו במילוי תפקידם ביציאה למלחמת לבנון.

פעילי חיזבאללה חילקו כרוזים של התנועה בהם ציטוטים נבחרים של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. הכרוזים פתחו במילים: "מפלת אולמרט" ובהם נכתבו שירי מולדת לבנונים והמנון תנועת חיזבאללה.

בכיר חיזבאללה בדרום, השייח' נביל קאוק, הביע בעצרת את תמיכתו בהתנגדות החמושה והדגיש את "ניצחון חיזבאללה במלחמה". גם חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסיין אל-חאג', התייחס לדו"ח וינוגרד בפרלמנט בביירות. לדבריו, "לדו"ח יהיו השלכות על הצבא הישראלי ועל ההתרחשויות הפוליטיות באזורנו".

חיזבאללה: 4 כותרות ראשיות

רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, עסקה בד"וח וינוגרד בהרחבה החל מאמש. היום מהדורות הטלוויזיה של חיזבאללה מתרכזות כמעט רק בפרסום הדו"ח ובהשלכותיו, ואתר האינטרנט של הארגון הקדיש את כל ארבע הכותרות הראשיות שלו לנושא.

תחת הכותרות "פוליטיקה ביישות האויב: התפטרות אולמרט היא עניין של ימים", מועלות פרשנויות על סיכוייו של אולמרט לשרוד. לפי הכתבות, "התפטרותו של איתן כבל מהווה תחילתו של פרץ, ועתידה להביא לשרשרת של התפטרויות". כתבה אחרת פותחת במילים "הקריסה", ובה מובאת פרשנות חיזבאללה לפיה בכל מקרה מהווה הדו"ח את סוף דרכו של אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully