וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: לא גלגלתי אחריות

1.5.2007 / 10:08

הרמטכ"ל לשעבר אמר שיש להתרכז בהפקת לקחים ולא במאבקים. אולמרט ופרץ הודיעו שלא יתפטרו: "אסור ללכת לבחירות"

ראש הממשלה הודיע אמש כי אין בכוונתו להתפטר לאור פרסום מסקנות הביניים של ועדת וינוגרד. לדבריו, התפטרות לא תהיה נכונה בשלב זה.

אולמרט הוסיף, כי הוא הספיק לעיין בעיקרי הדו"ח, והוא חמור וקשה להגדרתו. "נעשו משגים, היו כשלים אצל מקבלי ההחלטות המרכזיים ואני בראשם". לדבריו יש לתקן את הליקויים הרבים, ובכוונתו לפעול לתיקונם ביסודיות ובמהירות.

ראש הממשלה ציין, כי ביום רביעי הקרוב יכנס ישיבת ממשלה מיוחדת, ובה יציע לחברי הממשלה למנות צוות שיעסוק בלימוד מהיר של הדו"ח וביישום הלקחים המתחייבים ממנו.

מוקדם יותר, בישיבת שרי קדימה, אמר אולמרט שהדבר האחרון שישראל צריכה הוא בחירות חדשות. לדבריו, אם יהיו היום בחירות, דו"ח וינוגרד לא ייושם במשך שישה חודשים. ראש הממשלה אמר את הדברים בכינוס שרי קדימה, בו דן עימם בתוכנו של הדו"ח שהוגש היום.

אולמרט התייחס למשפחות החטופים, ואמר כי הוא מאמין שניתן יהיה להחזיר אותם מהר הביתה.

תגובות ראשונות של פרץ וחלוץ

מקורביו של שר הביטחון עמיר פרץ אמרו כי גם הוא אינו מתכוון לעזוב את תפקידו. בערוץ 10 דווח, כי לאחר הודעתו של ראש הממשלה שבכוונתו להישאר בתפקידו, נקט פרץ בעמדה התקיפה, והחליט שלא להתפטר.

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, השוהה כעת בארצות הברית, אמר בתגובה לפרסום כי "אין בלבי ספק שחברי הוועדה עשו את עבודתם נאמנה מתוך רצון להגיע לחקר האמת". בהודעתו נכתב, כי הוא לא המתין לסיום עבודת הוועדה על מנת להתפטר: "לא גלגלתי אחריות על העשייה הצבאית אל אחרים ובאותה מידה אני שולל כל ניסיון של אחרים לגלגל אחריות מהם והלאה".

לדבריו, ראוי להתמקד בהפקת הלקחים ולא במאבקים אישיים, "שכן מאבקים מסוג זה רק פוגעים בכוחו של צה"ל, בעוצמתה של מדינת ישראל ובדימויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully