וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ג'זירה: צונאמי פוליטי בישראל

יוני מנדל ושי אילן

30.4.2007 / 0:09

תחנות הטלוויזיה והעיתונים הזרים עסקו בדוח וינוגרד בכותרותיהם הראשיות. בתקשורת הערבית הביעו סיפוק מתליית האשמה באולמרט

כלי תקשורת ערבים מיהרו לפרסם את תוצאות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד. "צונאמי פוליטי", אומרת הכותרת הראשית ב"אל ג'זירה".

ברשת הטלוויזיה "אל מנאר" של החיזבאללה ובאתר האינטרנט שלה עסקו כמעט באופן בלעדי בכשל שנחשף במסקנות, והביעו סיפוק רב מהדו"ח. בידיעה הראשית של אל מנאר נאמר: "ועדת החקירה לבדיקת נסיבות היציאה למלחמה הוכיחה ששלושת אנשי המלחמה, ראש הממשלה אולמרט, שר המלחמה עמיר פרץ והרמטכ"ל דן חלוץ הם האחראים הראשיים לפרוץ המלחמה, תוך ציון שמדובר בטעות איומה". עוד נאמר באל מנאר: "ערוץ 10 של טלוויזיית האויב הישראלי ציין שהרמטכ"ל חלוץ כפה את דעתו על הממשלה, והקל באיום טילי הקטיושה".

גם בכותרת הראשית של אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה "אל ערביה" נאמר: "אולמרט אחראי לפרוץ מלחמת לבנון". פרשני האתר טוענים שהדו"ח יחליש את שלטונו של אולמרט עוד יותר, והוא אף עלול לפגוע ביכולתו לבצע מהלך מדיני משותף עם הפלסטינים.

"הישראלים איבדו אמון במערכת הפוליטית"

מסקנות הוועדה עוררו עניין לא רק בעולם הערבי. תחנות הטלוויזיה הזרות כמו CNN ו-SKY פתחו את מהדורות החדשות שלהם בפרטים הראשונים שנחשפו מהדו"ח, ועברו לנאומו של השופט וינוגרד מיד כשהתחיל. הוועדה זכתה גם לסיקור נרחב בעיתונים העולם. "אולמרט נאשם בכשל חמור במלחמה בלבנון", אומרת כותרת ב"גארדיאן" הבריטי. ברשת "פוקס" אמרו כי ישנן "קריאות לאולמרט להתפטר בעקבות הדו"ח ואילו הכותרת ב"ניו יורק טיימס" הייתה בנוסח: "הדו"ח על המלחמה יקבע את גורלו של ראש ממשלת ישראל".

הדו שיח בין המנחים לבין הפרשן של רשת CNN לענייני המזרח התיכון, בן וידמן מייצג את הראיה הרווחת של כלי התקשורת העולמיים ביחס להשלכות הדו"ח. וידמן נשאל האם כעת יידרש אולמרט להתפטר, לאור המסקנות החמורות והנורמות המקובלות במקרים כאלה בעולם. וידמן אמר שאולמרט הוא פוליטיקאי משופשף, שיכול להיחלץ מפינות כאלה. יתרה מזאת, הוסיף וידמן, הציבור הישראלי עייף מבחירות ויעדיף להשאיר את אולמרט על כיסאו, למרות חוסר הפופולריות שלו, מפני שממילא איבד אימון במערכת הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully