וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה מתעקשים: אסור ללכת לבחירות

30.4.2007 / 20:40

המשנה לרה"מ שמעון פרס טוען שבחירות יגרמו משבר חדש. מנגד, באופוזיציה דורשים מאולמרט להתפטר באופן מיידי

חברים בכירים בקולאיציה מתעקשים שאסור ללכת לבחירות בעקבות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד. המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אמר הערב כי הוועדה לא הסיקה מסקנות אישיות, ואמרה זאת במפורש.

פרס אמר בראיון לקול ישראל כי "אני לא הייתי מטיל את המדינה למשבר בחירות של כמה חודשים. אין רוב לפזר את הכנסת, יש צורך להראות שישראל חזקה, לומדת מהכשלים שלה. המסר של הוועדה הוא – תקנו את הליקויים, אל תחכו. יש להמשיך עכשיו ולצאת מהמשבר, ולא להיכנס למשבר גדול יותר".

גם שר הפנים רוני בר-און מתעקש שוועדת וינוגרד מדגישה בכוונה את תיקון הכשלים ולא הסקת מסקנות אישיות. "אנחנו מיננו את הוועדה, ונעבוד בתוך המסקנות", אמר בר-און בערוץ 2, "אין לנו לוקסוס ללכת עכשיו לבחירות".

כבל: שוקל להתפטר מהממשלה

מנגד, באופוזיציה קוראים לאולמרט להתפטר מיד. יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, אמר כי "מסקנה אחת העולה מהדו"ח: לממשלת המחדל אין עוד תוקף מוסרי, עליה להחזיר המנדט לעם לאלתר".

יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב אמר, כי על ראש הממשלה להפסיק להתבצר בתפקידו. לדבריו, אם ראש הממשלה לא התפטר בעקבות החקירות הפליליות נגדו, ועדת וינוגרד לא הותירה לו ברירה אלא להתפטר.

יו"ר סיעת מרצ זהבה גלאון אמרה כי "מדובר בדברים חריפים מאין כמותם. יש כאן מנהיגות שתמשיך להאחז בקרנת המזבח. הם צריכים לעוף מתפקידם לאלתר".

השר איתן כבל (עבודה) אמר בערוץ 2, כי דו"ח וינוגרד "חריף וקטלני". לדבריו, הוא ישקול את צעדיו בימים הקרובים ורמז כי יתפטר מהממשלה לאור מסקנות הוועדה. ח"כ מתן וילנאי אמר בתגובה, כי "זוהי שעת מבחן לישראל. אין זה הזמן להתזת ראשים ומאבקים פוליטים. עתידם של האישים ייקבע על ידי הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully