וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשל חמור בשיקול דעתו של אולמרט"

1.5.2007 / 0:03

וינוגרד חשף את מסקנות הדו"ח: אולמרט, פרץ וחלוץ נכשלו. פרץ - לא פעל להשלמת חוסר הניסיון. חלוץ - לא הציג תכניות בפני הדרג המדיני

"ראש הממשלה אהוד אולמרט אחראי לקבלת ההחלטה ליציאה לא מסודרת למלחמה ללא תכנית מעובדת היטב" – כך נכתב בדו"ח הביניים של ועדת וינוגרד החוקרת את כשלי הדרג המדיני והביטחוני במלחמת לבנון השנייה. עוד נכתב, כי קיים "כשל חמור הנוגע להפעלת שיקול הדעת, אחריות וזהירות מצד ראש הממשלה בנוגע ליציאה למלחמה". עוד נאמר, כי אולמרט אחראי לכך שהמטרות לא נקבעו בבהירות.

וינוגרד אמר במסיבת העיתונאים, כי הוועדה מטילה את מירב האחריות על ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הקודם. לדבריו, לשלושתם היתה תרומה אישית מכרעת להחלטות שהתקבלו ולאופן קבלתם. עם זאת, וינוגרד ציין כי לאחריות על כשלים אלו, ובעיקר לתנאי הרקע, היו גם שותפים רבים אחרים, וכי התמונה הכללית מדאיגה מאוד.

וינוגרד אמר, כי שרי הממשלה הצביעו בעד ההחלטה לצאת למלחמה למרות "שלא ידעו ולא הבינו מה טיבה ולאן היא מובילה. הם החליטו על כניסה למערכה מבלי לחשוב איך יוצאים ממנה".

עוד הוסיף וינוגרד, כי ההחלטה להגיב בתגובה צבאית מיידית וחריפה לא התבססה על תכנית צבאית מפורטת. לדבריו, אם היה נעשה כך, היו מבינים שיש יכולת מוגבלת להשיג הישגים צבאיים, שכן הדבר יביא לירי ממושך מצד לבנון.

פרץ וחלוץ - מסקנות קשות

לגבי פרץ, וינוגרד ציין כי שר הביטחון גם לא הפעיל שיקול דעת עצמאי לגבי השאלות הרחבות של המערכה, ולא פעל להשלמת חסרי הידע והניסיון שלו. על חלוץ נאמר, כי היה עליו לחפות על חוסר הניסיון הצבאי והמדיני של אולמרט ופרץ, וכי לא הציג בפני הדרג המדיני מידע, הערכות ותכניות - שהיו בצבא ברמות תכנון ואישור שונות.

הדו"ח עצמו נפתח בשורת הקדשה: "דו"ח זה מוקדש לזכרם של פרחי חן, חיילי צה"ל שנקטפו בטרם עת במלחמת לבנון השניה. הם השאירו אחריהם אם דומעת, אב דואג, אח עצוב, רעיה מתגעגעת ותינוק".

(למסקנות המפורטות מתוך הדו"ח באשר לאולמרט, פרץ וחלוץ - לחצו על הקישור)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully