וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה הפלסטינית לא תחזיק 3 חודשים"

יוני מנדל

30.4.2007 / 14:43

כך אמר סגן רה"מ הפלסטיני בהתייחסו לממשלת האחדות שהוקמה לפני 6 שבועות. לדבריו, המצור הכלכלי לא מאפשר יציאה מהמשבר

"הממשלה הפלסטינית לא תצליח לחצות את גבול שלושת החודשים אם לא יוסר המצור הכלכלי מעל העם הפלסטיני", כך אמר סגן ראש הממשלה הפלסטיני עזאם אל-אחמד היום ברמאללה. ממשלת האחדות הפלסטינית הוקמה לפני כשישה שבועות, באמצע חודש מרץ 2006. אף על פי ששרים עצמאיים ושרים מפתח לוקחים בה חלק, נותר המצור הכלכלי הבינלאומי על הרשות בעינו.

אל-אחמד אמר את הדברים ברמאללה בפגישה קשה עם מורים מהרשות הפלסטינית. המורים, השובתים בשל אי מתן משכורות, ניסו לפרוץ אל בניין הממשלה הפלסטינית. אל-אחמד יצא אליהם וצעק שאין ביכולת הממשלה לשנות את המצב. "אם לא יוסר המצור, נלך אנחנו ואתם גם יחד", אמר אל-אחמד.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה, כי אל-אחמד אמר למורים שהוא מבין את תביעותיהם ושממשלתו עושה הכל על מנת להסיר את המצור הכלכלי מעל שטחי הרשות, דבר שיאפשר את תשלום המשכורות. לדבריו, "אם ישראל לא תשחרר את הכספים המוקפאים של הרשות, לעולם לא יימצא פתרון למשבר הכלכלי החמור בו מצוי העם הפלסטיני".

בתוך כך אמר מקור פלסטיני שביקש להישאר בעילום שם, כי לאחרונה מתרבים הדיונים בין בכירים פלסטינים לבין בכירים ערבים ואירופאים למציאת פתרון למשבר. לדבריו, "הצדדים דנים בכל האפשרויות, כולל מציאת דרך הוגנת ויציבה לצאת לבחירות חדשות ברשות הפלסטינית, מבלי שהדבר יביא לערעור המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully