וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו הפר איסור לשוחח עם אזרחים זרים

שי אילן

30.4.2007 / 10:23

בימ"ש השלום הרשיע את מרגל האטום גם כי ניסה לעזוב לכיוון בית לחם ללא אישור. ואנונו: פסק הדין מוכיח שלישראל יש נשק גרעיני

כתב הארץ, ניר חסון:

מרגל האטום מרדכי ואנונו, הורשע היום בבית משפט השלום בירושלים בהפרת צו אלוף שאסר עליו לשוחח עם אזרחים זרים. כמו כן הורשע בכך שניסה לעזוב את ירושלים לכיוון בית לחם.

בית המשפט קיבל את רוב הסעיפים המופיעים בכתב האישום, מלבד כמה הנוגעים לקשר שהיה לוואנונו עם אזרחים זרים באמצעות רשת האינטרנט, וזאת בטענה כי הראיות בעניין אינן קבילות.

עוד עולה כי רוב השיחות שניהל ואנונו היו טלפוניות, והמפגשים שניהל היו עם אנשי תקשורת. מדובר בעשרות שיחות שניהל ואנונו עם עיתונאים מאז שחרורו מהכלא במאי 2004. נקבע כי בנסיבות העניין הצו שהוצא היה מידתי ודרוש, ונובע מכך שהנאשם "אוצר בזכרונו" מידע סודי שטרם פורסם ופרסומו עשוי לפגוע באינטרסים ביטחוניים של מדינת ישראל.

"הוכחה שלישראל יש נשק גרעיני"

ואנונו עצמו אמר לאחר הדיון שההרשעה מוכיחה שישראל נמצאת עדיין תחת המנדט הבריטי, כי החוק שלפיו הורשע הוא חוק מנדטורי. "אולי אני צריך לפנות למלכה או לטוני בלייר, והם יעשו לי צדק", אמר. הוא הוסיף כי בפסק הדין יש הוכחה שלישראל יש נשק גרעיני, שכן השופט הרשיע אותו על כך שאמר את הדברים האלה.

עורך הדין מיכאל שטראוס, המייצג את ואנונו יחד עם עורך הדין אביגדור פלדמן, אמר כי "פסק הדין הזה מרשיע אדם על העובדה שהיה בקשר עם בני אדם אחרים - אפילו לא על תוכן השיחות - אלא רק על הקשר, וזוהי סיטואציה בלתי נסבלת בדמוקרטיה ליברלית. לא היה דבר כזה בעבר".

עורך הדין דן אלדד, נציג הפרקליטות, אמר כי הצו אושר על ידי תשעה שופטי בית המשפט העליון בשלוש הזדמנויות שונות. "במצב שנוצר לא היתה דרך להימנע מהצו", אמר אלדד, "ומטרתנו היא להבהיר שיש לקיים אותו".

בעוד שבועיים ייפתח שלב הטיעונים לעונש. על פי הערכות ואנונו ייענש במאסר על תנאי ולא במאסר בפועל.

וידיאו: רויטרס עריכת וידיאו: בת גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully