וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים ממאדים, חיילות מנוגה

30.4.2007 / 7:39

בין שלל ההבדלים בין המינים, מחקר חדש חושף שהשירות בצבא ממתן את הדעות הפוליטיות של החיילים, ומקצין את אלו של החיילות

בין שלל ההבדלים בין המינים המתגלים חדשות לבקרים במחקרים שונים, עתה עולה ממחקר חדש כי השירות הצבאי בישראל משפיע באופן שונה על חיילים לעומת החיילות. בעוד שהחיילים הופכים מתונים ושמאלנים יותר, מבחינת עמדתם המדינית-ביטחונית, במהלך שירותם הצבאי, הרי שהשירות מקצין את עמדותיהן הימניות של החיילות.

המחקר, שבוצע על ידי אלוף משנה (מיל') ד"ר צביקה ברקאי מבית הספר למדעי המדינה של אוניברסיטת חיפה, נמשך שלוש שנים וחצי וכלל תחקור 490 חיילים וחיילות, שנשאלו שאלות זהות שלוש פעמים לאורך שירותם: לפני הגיוס, חצי שנה אחרי הגיוס ועם השחרור.

מן המחקר עולה, כי הלוחמים מתחילים את שירותם עם דעות ימניות, שהופכות קיצוניות יותר אחרי חצי שנה, אולם מתמתנות בסוף השירות, אז מתגברת תמיכת החיילים בפתרון שלום ובפשרה. החיילים אף הופכים פייסנים בנושאי בני מיעוטים וזכויות האזרח. בקרב הקצונה התהליך אף מואץ ומוגבר. בקרב החיילות, עם זאת, הדעות הימניות דווקא מוקצנות במהלך השירות.

מחבר המחקר ממליץ על שילובם של מגזרי שוליים בצבא, כדי להעצים את התהליך החיובי המתרחש בצבא ולהעתיקו גם לחברה האזרחית. הוא ממליץ עח גיוס חרדים ובני מיעוטים וביטול הפטור על בסיס דת לנשים. בעיתון 'מעריב' דווח, כי לדבריו, "אף אם הדבר ישפיע בצורה שלילית על הביטחון, הערך הלאומי מהווה משקל נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully