וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי טורקים בהפגנה נגד שר החוץ

שי אילן

29.4.2007 / 16:53

למרות איומי הצבא ממשיך עבדאללה גול לנסות להיבחר לנשיאות. המפגינים נושאים דגלי טורקיה וקוראים לממשלה להתפטר

שר החוץ הטורקי עבדאללה גול סירב היום לסגת מן הניסיון להיבחר לנשיאות טורקיה והודיע שימשיך להיות מועמד מפלגת השלטון לתפקיד. גול מתעלם בכך מאיומי הצבא, המופקד על שמירת החילוניות במדינה. ב-50 השנים האחרונות תפס הצבא את השלטון שלוש פעמים, כדי למנוע פגיעה בעקרונות המדינה החילונית שקבע אתאטורק.

כעת מפגינים נגד כוונתו באיסטנבול מאות אלפי מפגינים נושאי דגלים שצועקים קריאות נוסח "טורקיה תישאר חילונית". ההערכות הראשוניות עמדו על 300 אלף, וכעת יש אומדנים של עד מיליון מפגינים. זו ההפגנה השניה בסדר גודל כזה בשבועיים האחרונים.

מפגינות חוששות מכפיית לבישת רעלה

מפלגת השלטון בטורקיה, למרות נטיותיה האיסלמיות הייתה אחראית בשנות שלטונה להצלחה כלכלית וניצחה על תהליך ההצטרפות של המדינה לאיחוד האירופי. המפגינים חוששים שברגע שהנשיאות תיפול גם היא בידי המפלגה, היא תגלה את פניה האמיתיות ותכפה חוקים איסלמיים, כגון חובת לבישת רעלה. מפגינות הדגישו את החשש מפני חוקים שיגבילו את חופש הלבוש, במיוחד לאור העובדה שאישתו של גול לובשת רעלה.

המפגינים גם הפנו ביקורת נגד ממשלתו של טאיפ ארדואן וקראו לה להתפטר. "מפלגת הצדק והפיתוח" של ארדואן נוסדה על חורבות מפלגת הרווחה של נסמטין ארבקאן, שהודח ב-1997 בידי הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully