וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: מתנחלים משחררים כלבים בשטחנו

יוני מנדל

29.4.2007 / 12:33

בעיירה אל-בירה טוענים שנאלצו להרעיל 300 כלבים משוטטים וחזיר בר אחד ששוחררו על ידי מתנחלים. פנחס וולרשטיין: שקר וכזב

האם מתנחלים משלחים כלבים וחזירי-בר לעבר העיירה אל-בירה? בעיירה הפלסטינית, הסמוכה לרמאללה, טוענים שכן. לפי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" עיריית אל-בירה הודיעה שבשל ה"מתקפה" עליהם, הם אף נאלצו לפתוח לפני שלושה חודשים במבצע מקיף להרעלת הכלבים המשוטטים. לפי הדיווח, החודש בלבד הורעלו 79 כלבים, ובמשך שלושת החודשים האחרונים הורעלו 300 כלבים. בהודעת מחלקת הבריאות בעירייה נטען שהכלבים שוחררו על ידי אנשי ההתנחלות "פסגות" הסמוכה.

ד"ר מחמוד ניירוך, האחראי על מחלקת הבריאות בעיריית אל-בירה, אמר לוואלה! חדשות, כי לא מדובר רק בכלבים, אלא גם בחזירי-בר, וכי "באופן ודאי מדובר בהתנכלות של המתנחלים מההתנחלויות הסמוכות, אם מבית-אל ואם מפסגות".

לדבריו, "בשלושת החודשים האחרונים יש ריבוי עצום של כלבים וחזירי-בר משוטטים, ויש עדויות של תושבים שראו את המתנחלים משחררים את החיות בכיווננו". ד"ר ניירוך טען עוד, כי "הכלבים מפחידים את תושבי העיירה ומעבירים מחלות, והחזירים לא רק שאסורים למגע לפי דת האיסלם, גם הורסים את יבולי החקלאות".

מטה בנימין: לא היה ולא נברא

פנחס וולרשטיין, יו"ר המועצה המקומית מטה בנימין בה ממוקמות ההתנחלויות האמורות, אמר לוואלה! חדשות שלהאשמות הפלסטיניות אין שחר. לדבריו, "כבר הרבה זמן לא התבקשתי להגיב על דברים הזויים כל כך". הוא ציין ש"ייתכן והפיקוח הווטרינרי באל-בירה הוא בעייתי מאוד, וזו הדרך שלהם להצדיק את המאבק בכלבים משוטטים".

וולרשטיין סיפר שאמנם מאז פרוץ האינתיפאדה ב-2000 יש ריבוי במספר חזירי הבר, שכן ציד חיות ביהודה ושומרון נאסר. "עם זאת, לומר שיש למתנחלים יד בכך, או לחליפין שהם משלחים חיות לכיוון הפלסטינים, זו אמירה הזויה וחסרת בסיס", אמר וולרשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully