וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: הטרוריסטים תכננו לפוצץ מטוסים

יוני מנדל

29.4.2007 / 10:36

גורמי ביטחון סעודים חושפים פרטים חדשים על תוכניותיהם של 172 פעילי הטרור שנעצרו. המופתי: הם הוציאו את עצמם מחברת האיסלם

גורמי הביטחון בערב הסעודית מפרסמים גילויים חדשים על לכידת 172 פעילי טרור, שהשתייכו ככל הנראה לאל-קאעדה. העיתון "אלחיאת" הרואה אור בלונדון מדווח, כי "העצורים השתייכו לשבע חוליות טרור שונות, שהתמחו באמצעי טרור שונים".

דובר משרד הפנים הסעודי סיפר, כי "האידיאולוגיה של העצורים דומה לזו של ארגון אל-קאעדה, וכי הם פעלו על מנת להגשים את מטרותיו". לדבריו, "אחת החוליות התאמנה מחוץ לערב הסעודית בהטסת מטוסים אזרחיים, וזאת על מנת לבצע פיגועי התאבדות במטוסים". הדובר לא ציין את המדינה בה התאמנו, אך ציין שמדובר ב"מדינה שכנה ומעורערת", ובכך התייחס ככל הנראה לעירק.

לדבריו, חוליה אחרת התאמנה על פריצה לבתי כלא, וזאת כדי לשחרר פעילי טרור של הארגון הכלואים בבתי הכלא בערב הסעודית.

"לייבש את מקורות הטרור"

המופתי הסעודי גינה נחרצות את פעילותם של הטרוריסטים. המופתי, איש הדת הבכיר במדינה, אמר ש"לחוליות הטרור הרקובות השתייכו פעילים מרדניים ופורקי עול". לדבריו, ברעיונותיהם ובתכניותיהם מרדו הפושעים האלו באיסלם".

בכירים סעודים ואינטלקטואלים טענו בפני העיתון שערב הסעודית "צריכה להתעורר", וכי עליה "להכריז על מצב חירום מחשבתי". לדבריהם, ערב הסעודית חייבת להילחם בטרור תוך "ייבוש מקורות הטרור וייבוש הגורמים התומכים בו".

יותר מ-240 בני אדם נהרגו במדינה מאז החל ארגון אל-קאעדה לבצע פיגועים בשטחה בחודש מאי 2003. ככל הנראה, הארגון שם למטרה לפגוע במתקנים ואישים סעודים בשל זעמם של קיצונים מוסלמים על שיתוף הפעולה המתקיים בין ערב הסעודית, שומרת המקומות הקדושים של האיסלם, לבין ארצות הברית, מנהיגת העולם המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully