וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ויכוח על האבטחה באוניברסיטאות

29.4.2007 / 7:51

בעקבות הטבח באוניברסיטה בווירג'יניה, אוניברסיטאות שהתנגדו בעבר לנוכחות של שוטרים חמושים בקמפוס, שוקלות לשנות מדיניות

אוניברסיטאות בארצות הברית, שבעבר התנגדו לנוכחות של שוטרים נושאי נשק חם בתחומי הקמפוס, משנות את מדיניות האבטחה שלהן בעקבות אירוע הירי הקשה שאירע לפני שבועיים באוניברסיטת וירג'יניה טק.

ברוב האוניברסיטאות בארצות הבית מוצבים כיום שוטרים חמושים, אך ישנם כמה עשרות מוסדות להשכלה גבוהה שמתנגדים באופן עקרוני לנוכחות של כלי-נשק בתחומיהם. כעת, לאחר הרצח בווירג'יניה, אותם מוסדות שוקלים מחדש את התנגדותם, מתוך מחשבה שנוכחות של שוטרים חמושים עשויה למנוע מקרה ירי דומה לזה שאירע בווירג'יניה.

בעיתון "בוסטון גלוב" דווח כי אוניברסיטת "ברנדייס" בבוסטון, שהייתה ידועה במשך עשרות שנים בהתנגדותה לכניסת שוטרים או מאבטחים חמושים לתחומי הקמפוס, הודיעה כי בשבועות הקרובים תתקבל החלטה חדשה בסוגיה זו. באוניברסיטת סופולק ההנהלה עדיין מתנגדת להצבת שוטרים חמושים, אך מאות סטודנטים חתמו על עצומה שקוראת להגברת האבטחה בקמפוס.

מומחים בתחום האכיפה שהתראיינו לעיתון, אמרו כי הרצח בוירג'ינה צפוי לעורר דיון נרחב ונוקב בסוגיית האבטחה באוניברסיטאות. רבים מן המומחים הביעו ביקורת חריפה כלפי אוניברסיטאות וקולג'ים שמסרבים לאפשר לשוטרים חמושים לפעול בתחומיהם. "הם נתפסים לחזון של מגדל השן, שניצב מעל לצרות של העולם האמיתי", אמר אחד מהמומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully