וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון הגרמני הסיר את הראיון עם אולמרט

28.4.2007 / 23:27

הכתב החתום על הראיון התקשר לדוברת לשכת רה"מ, ואמר כי לא הבין ששיחתו עם אולמרט היתה שיחה שאינה לציטוט

המגזין הגרמני "פוקוס" הסיר מאתר האינטרנט שלו את הראיון עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, בו הוא אומר, לכאורה, כי ניתן להכשיל את תכנית הגרעין האירנית בפעולה צבאית. בלשכתו של אולמרט טענו, כי הדברים שנאמרו לא נאמרו במסגרת ראיון, אלא במסגרת שיחת רקע שאינה לציטוט.

בקול ישראל דווח, כי כתב הכתבה טלפן הערב לדוברת לשכת ראש הממשלה מירי אייזן, ואמר לה כי לא העביר למערכת את הדברים שפורסמו וכי דרש להסיר אותם מאתר האינטרנט. בנוסף אמר, כי לא הבין שהשיחה עם אולמרט הינה שיחת רקע, וחשב שמדובר בראיון, אולם עם זאת הוא מתנער מהציטוטים שפרסם המגזין.

בלשכתו של אולמרט טענו, כי הכתב לא הקליט את ראש הממשלה בשעת השיחה, ולא רשם דבר. אורי לוברני, יועצו של שר הביטחון שנכח בשיחה, אמר כי אולמרט לא אמר את הדברים שייחס לו המגזין.

אירן: אי אפשר להשמיד את הגרעין

מוקדם יותר פורסם, כי אולמרט אמר בראיון למגזין הגרמני "פוקוס", כי ניתן לפגוע באופן חמור בהמשך פיתוח הגרעין באירן על ידי מתקפת טילים בת עשרה ימים. לדברי ראש הממשלה, איש לא שולל בנקיטת פעולה צבאית נגד אירן, אם זו תמשיך להתנגד לעמדת האו"ם.

"ייתכן שזה בלתי אפשרי להרוס לחלוטין את תשתית התוכנית הגרעינית של אירן, אבל יהיה אפשר לפגוע בה באופן שיחזיר אותה שנים אחורה. זה ייקח עשרה ימים ויכלול שיגור של 1,000 טילי שיוט מסוג טומהוק", אמר אולמרט.

אולמרט אמר עוד כי יש לתת הזדמנות לעיצומי האו"ם לפני שקילת פעולה צבאית. לדבריו, "עלינו לתת לתהליך של האו"ם זמן להשפיע", והבהיר כי "אין לנו כוונה לתקוף את אירן כרגע".

ראש הממשלה הדגיש כי הוא מטיל ספק ביכולותיה הגרעיניות של אירן כיום, וטען כי להערכתו, תוכנית הגרעין של אירן אינה נמצאת בשלבים המתקדמים עליהם הצהיר הממשל בטהרן. "עדיין יש בידינו זמן לעצרה", אמר.

באירן ביטלו את דברי אולמרט. אלאדין ברוג'רדי, ראש מחלקת ביטחון לאומי ומדיניות החוץ בפרלמנט האירני, צוטט כאומר ש"באופן טבעי ההתרברבות של אולמרט היא לא משהו שיכול להתרחש באופן מעשי". הוא הוסיף כי "אם אמריקה וישראל יעשו אי פעם את הטעות הזו, הן יודעות יותר מכל אחד אחר מה תהינה ההשלכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully