וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: מעצר המוני של חשודים בטרור

יוני מנדל

28.4.2007 / 0:01

כוחות הביטחון הסעודים עצרו 172 בני אדם, החשודים שתכננו לבצע פיגועים בשדות נפט במדינה תוך שימוש במטוסים

מנגנוני הביטחון הסעודים עצרו אתמול 172 בני אדם בחשד לפעילות טרור ובהשתייכות ל[[אל קאעדה]]. רשת אלג'זירה מדווחת, כי חלק מהם הודו בהשתייכותם לארגון, וככל הנראה המעצר ההמוני מעיד על לכידתה של אחת החוליות הגדולות ביותר אי פעם של הארגון.

על פי המידע, העצורים תכננו לבצע פיגועים בשדות נפט במדינה ולפרוץ לבתי כלא על מנת לשחרר אסירים של התנועה, כל זאת תוך שימוש במטוסים. בהודעת המשטרה הסעודית נמסר שלעצורים היה קשר לגורמים מחוץ למדינה, שאימנו אותם במחנות צבאיים, שם עברו הכשרה בשימוש בנשק ובייצור פצצות.

בחקירתם סיפרו חלק מהעצורים על אימוני טיסה שעברו מחוץ לערב הסעודית, במטרה לבצע פיגוע טרור גדול בתוך המדינה. יעדי הפיגוע אינם ברורים, אולם ככל הנראה הם כוללים אישים סעודים, מתקני נפט ומתקנים צבאיים.

משרד הפנים הסעודי הודיע שמשטרת סעודיה החרימה מידי העצורים כלי נשק רבים, מחשבים ויותר מ-20 מיליון ריאל סעודי שהיו ברשותם (כ-22 מיליון שקלים). בחקירתם הודו העצורים בקשר שלהם לארגון אל קאעדה.

מאז מאי 2003 נהרגו בסעודיה מעל ל-200 בני אדם בפיגועים שבוצעו על ידי פעילים של אל קאעדה. גם מרבית הטייסים שביצעו את הפיגוע במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר היו
סעודים, וגם מנהיג הארגון [[אוסאמה בן לאדן]] הוא סעודי במקור.

ככל הנראה, כוונת הפעילים לפגוע במתקני הנפט הסעודים היתה מחאה על מעורבתה של ארצות הברית בכלכלת ערב הסעודית מחד גיסא, והתרסה נגד תהליך החילון וההתקרבות למערב של מנהיגי ערב הסעודית, שומרי המקומות הקדושים, מאידך גיסא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully