וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי יפו הפגינו נגד עמידר

יוני מנדל

27.4.2007 / 16:33

מצעד המחאה הוא תגובה ל-500 צווי פינוי שהוצאו למשפחות ערביות שגרות במקום. אחד מראשי ההפגנה: זהו מאבק כל המאבקים

הוועדה העממית להגנה על האדמה והזכות לדיור שהוקמה על ידי תושביה הערבים של יפו, קיימה היום מצעד מחאה נגד מינהל מקרקעי ישראל וחברת עמידר. לטענת נציגיה, בשנה האחרונה נדרשו כ-500 משפחות ערביות לפנות את בתיהם, רובן משכונת עג'מי, בטענה כי פלשו לנכסים וביצעו בנייה בלתי חוקית.

חבר הוועדה העממית, נמאל אגבריה אמר במהלך המצעד כי יש כאן "צונאמי של פינויים והריסות.. זהו המאבק של כל המאבקים, המאבק על קורת הגג. אם כאן לא יהיה ביטחון גם בעמידר, גם בחלמיש וגם בעיריה לא יהיה ביטחון". עוד הוסיף אגבריה ש"צריך לדבר עם התושבים בשביל לפתור את הבעיה, ולא להחליט בשבילנו ממגדל השן". הוא סיים במילים "יפו ליפואים".

בין הצועדים חברי הכנסת

ד"ר חררדו לייבנר, היסטוריון מאוניברסיטת תל אביב, חיזק את דבריו של אגבריה באומרו כי "המאבק הוא צודק. יש שיקולים גזעניים בהחלטת עמידר, הגזענות הזו לא נולדה היום - היא נמצאת בהזנחה של תושבי יפו ורחובותיה זמן רב".

התהלוכה הסתיימה בחצר המתנ"ס היהודי ערבי, ובין משתתפיה נכחו: חברי הכנסת חנא סוויד, דב חנין, רן כהן וסגנית ראש עיריית תל אביב יעל דיין.

ממינהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "מדובר במכתבי אזהרה שהוצאו על ידי חברת עמידר, המנהלת את הנכסים עבור המינהל ומטפלת בפולשים. הוצאו כמה עשרות מכתבי אזהרה בלבד. מי שיש לו טענה, מוזמן למשרדי עמידר להוכיח אחיזה חוקית בקרקע. הטענות על טרנספר הן דמגוגיה. שום אדם לא יסולק מביתו ללא צו בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully