וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: אטיל וטו על הוצאת חיילים מעירק

27.4.2007 / 5:03

הסנאט אשר תכנית פעולה להוצאת הכוחות האמריקאים מעירק. הילארי קלינטון: אם בוש לא יוציא את החיילים, אני אעשה זאת כשאבחר

הסנאט האמריקאי אישר אמש ברוב של חמישה קולות תכנית להוצאת החיילים האמריקאים מעירק. לפי החוק, שאושר כבר בבית הנבחרים, הכוחות יתחילו לסגת מעירק בתחילת אוקטובר, וישלימו את הנסיגה בתוך חצי שנה. כך דווח בקול ישראל.

דוברת הבית הלבן דנה פרינו הבהירה הערב כי נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש יטיל וטו על החוק החדש, אף על פי שהוא כולל הקצבה של 124 מיליארד דולר לכוחות הולחמים בעירק ובאפגניסטן. פרינו האשימה את מפלגת הדמוקרטים כי העבירו חוק תבוסתני שיחזק את המורדים בעירק.

ראשי הרוב הדמורקטי אמרו כי החוק קובע מסלול יציאה אחראי והדרגתי מ"מלחמת אזרחים שסופה אינו נראה באופק". הם הזהירו כי "אם הנשיא בוש יסרב להודות בכשלון המערכה בעירק ולא ישנה את המדיניות, ארצות הברית תשקע בבוץ העירקי במשך שנים".

"הפיגועים יתגברו בזמן הקרוב"

בתוך כך, מפקד הכוחות האמריקאים בעירק הגנרל דיוויד פטראוס העריך כי הקרבות יחריפו וכך גם מספר הפגעים בקרב החיילים האמריקאים. בדיון בקונגרס, פטראוס אמר כי הפיגועים הגדולים בעירק מאפילים על השיפור המתרחש באיזורים רבים במצב הביטחון מאז תגבור הכוחות. הוא העריך כי הפיגועים יתגברו בזמן הקרוב, משחייליו יכנסו לאזורים שבהם לא פעלו בעבר.

בעימות טלוויזיוני ראשון שנערך הלילה בין המועמדים הדמוקרטים לנשיאות ארצות הברית נמתחה ביקורת חריפה על מדיניות בוש. בגלי צה"ל דווח כי כל המועמדים תמכו בהוצאת הכוחות האמריקאים מעירק ובהקדם. הסנטורית הילארי קלינטון אמרה כי אם הנשיא בוש לא יוציא את החיילים האמריקאים מעירק, היא תעשה זאת כשתבחר לנשיאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully