וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שביתת המורים מלחיצה את התלמידים

26.4.2007 / 16:36

54% מהתלמידים חוששים שהשביתה תפגע בהכנה לבגרויות ובעתידם. כך עולה מסקר שנערך לקראת ועידת מועצת התלמידים והנוער

54% אחוזים מהתלמידים חשים לחץ בעקבות שביתת המורים הנוכחית, וחוששים כי היא תפגע קשה בהכנותיהם לבחינות הבגרות המתקרבות ותגרום נזק קשה לעתידם. זאת, לעומת 46% בלבד, שאינם חשים שום ירידה במוטביציה לקראת בחינות הבגרות בעקבות השביתה. כך עולה מסקר הנוער השנתי שערכה חברת "טלאול" עבור [[מועצת התלמידים והנוער]], בו נכללו 500 בני נוער.

מן הסקר, שבוצע לקראת ועידת המועצה שתיערך ביום שני הקרוב, עולה עוד כי 12% מהתלמידים אינם רואים באף לא אחד מהמורים שלימדו אותם כ"מורה לחיים". רק 5% מרגישים שיותר מעשרה מורים שלהם השפיעו על חייהם בצורה ניכרת. 69% מגדירים כך מורה אחד עד שלושה ו-14% מגדירים כך ארבעה עד עשרה מורים שלימדו אותם. משאלה אחרת בסקר מתברר, כי 62% מאמינים כי המנהיגים שיצמחו מדור הנערים הנוכחי יהיו טובים ממנהיגי ישראל כיום.

"מגמה מדאיגה שנמשכת מספר שבועות"

בתגובה לתוצאות הסקר אמר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית חגי אורן בשיחה עם וואלה! חדשות כי הנתונים מצביעים על מגמה מדאיגה, שהצבענו עליה במשך מספר שבועות, לפיה עלולה השביתה לפגוע בהישגים בבחינות הבגרות".

הוא הוסיף כי הוא מקווה שהחלטת בית הדין לעבודה, לפיה לימודים הקשורים לבחינות הבגרות יתנהלו כסדרם, תביא להפסקת הפגיעה בתלמידים. עוד הוסיף אורן כי הוא "מצפה ממנהלי בתי הספר וממשרד החינוך להתחשב בתלמידים לאור ההשבתות ולבחון פגיעה בהישגים עוד לפני הבגרויות, באמצעות בדיקת תוצאות בחינות המתכונת".

לדבריו, "העובדה ש-46% לא חשים ירידה במוטיביציה מעודדת, ואני מאמין שמאז החלטת בית הדין לעבודה הנתון הזה אף משתפר. הוא הוסיף כי להערכתו, "רוב התלמידים ירגישו בטוחים לקראת מבחני הבגרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully