וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעבדות חולים יותר בסרטן

26.4.2007 / 15:53

מחקר גילה כי בקרב עובדי מעבדה שעובדים בה יותר מ-20 שנה יש 1.2 חולי סרטן לאלף איש, לעומת חולה אחד לאלף באוכלוסייה

מחקר הערכה של משרד הבריאות, המסתמך על תוצאות שני מחקרים שבחנו את התחלואה בסרטן בקרב 9,017 עובדי מעבדה (מרביתם, 74.2%, נשים), מעלה כי עובדים שעבדו יותר מעשרים שנים במעבדות נמצאים בסיכון יתר קל לחלות בסרטן. המחקרים גילו כי בקרב העובדים הללו שכיחות הסרטן היא 1.2 חולים לאלף עובדים, בניגוד לחולה אחד לאלף בכלל האוכלוסייה.

פרופ' גד רנרט ושותפיו למחקר ההערכה, שאיחד את מחקריהם של פרופ' מודן ז"ל וד"ר שחם, בדקו גם את הסיכוי לתחלואה בסרטן מסוגים שונים בקרב עובדי מעבדות, ואת הסיכוי לחלות בסרטן בקרב עובדי מעבדות שונות.

בבחינת הנתונים לפי סוג המחלה נמצא עודף מובהק ב[[סרטן השד]] - רק לאחר 20 שנות עבודה לפחות, במלנומה בכלל העובדים, בסרטן השפה בכלל העובדים ובלימפומה שאינה הודג'קין בכלל העובדים. מצד שני, נמצא כי עובדי המעבדה חולים פחות ב[[סרטן ריאות]] משאר האוכלוסייה באופן מובהק.

עובדי המעבדות יעברו השתלמות בטיחות

בבחינת סוגי המעבדות השונים, נמצא כי בעובדי מעבדות המחקר נמצא עודף מובהק קטן בתחלואה בסרטן לאחר תקופת עבודה של 20 שנה ומעלה. בעובדי מעבדות למחלות זיהומיות לא נמצא עודף מובהק בסך התחלואה מסרטן, גם לא לאחר תקופת עבודה ארוכה, וגם לא עודף בתחלואה בסרטן השד או [[לימפומה]]. נמצא עודף תחלואה במלנומה ועודף תחלואה קטן בסרטן השחלה.

בעובדי מעבדות רוטינה נמצא עודף תחלואה קטן בסרטן בכלל לאחר תקופת עבודה של 20 שנה ויותר וכן נמצא עודף בתחלואה בסרטן השד ובמיוחד לאחר תקופת עבודה ארוכה אך לא נמצא עודף במלנומה ובלימפומה.

בעקבות המחקר הקים משרד הבריאות ועדת היגוי שהחליטה לקיים השתלמות בבטיחות מעבדות לכל עובדי המעבדות בארץ. עד כה עברו את ההשתלמות כ-500 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully