וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורים בהפגנת הסטודנטים בת"א

יוני מנדל

26.4.2007 / 3:07

לאחר שהפגינו במוזיאון תל אביב בדרישה לפרק את ועדת שוחט, חסמו הסטודנטים את דרך נמיר ואזור כיכר רבין. 8 פצועים פונו במצב קל

אלפי סטודנטים הפגינו הערב ברחבת [[מוזיאון תל אביב]] בדרישה מהממשלה לפרק את ועדת שוחט. הסטודנטים הפגינו לאחר שבועיים בהם השביתו את מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. את השביתה יזמו ארגוני הסטודנטים, חרף התנגדותם של ראשי האוניברסיטאות, ואזהרותיהם שהדבר עלול להביא לביטולו של הסמסטר הנוכחי.

בקול ישראל דווח, כי במהלך ההפגנה פונו שמונה בני אדם, בהם מפגינים, שוטר וצלם עיתונות לבתי החולים, כשמצבם קל. בין הפצועים - יו"ר התאחדות הסטודנטים איתי שונשיין.

אלה ידעיה, סטודנטית שהשתתפה בהפגנה, סיפרה לוואלה! חדשות כי "יש התלהבות רבה, נוכחות של גופים רבים ואווירה של תמיכה במאבק הסטודנטים". לדבריה, בסוף ההפגנה חסמו המפגינים את הכביש והתקדמו לכיוון רחוב אבן גבירול, כשהם צועקים את ססמאות ההפגנה: "יבוטל שכר הלימוד", "חינוך חינם לכולם", וגם - "התשובה להפרטה – מהפיכה". השוטרים שבמקום ניסו להורידם מהכביש, ללא הצלחה, וביצעו מספר מעצרים.

אחד הנוכחים ציין שהראפר סאבלימינל הגיע למקום והתקבל ברגשות מעורבים. לדבריו, חלק מהקהל צעק לו ולמלוויו "גזענים הביתה".

שריד: הממשלה בוגדת בכולם

איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים אמר בהפגנה, שאולמרט "לא יישן הלילה משום שהסטודנטים ישרפו את תל אביב. אמנם באהבה להשכלה, אבל ישרפו". שונשיין קרא לאולמרט לפעול לשחרור החיילים החטופים והדגיש שמאבק הסטודנטים הוא על חברה צודקת.

יו"ר מרצ לשעבר יוסי שריד קרא בנאומו "לרדת מהדרישה המגוחכת להיפגש עם אולמרט". לדבריו, "אי אפשר להפריד בין מה שקרה בצפון, בצבא, שחיתות לבין מה שקורה בהשכלה הגבוהה". הוא ציין ש"הממשלה בוגדת בכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully