וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: אולמרט איבד את אמונו במבקר

25.4.2007 / 18:26

לינדנשטראוס ימליץ על פתיחת חקירה פלילית נגד רה"מ. זאת, לאחר שקבע בדו"ח בפרשת מרכז ההשקעות, כי במעשיו של אולמרט כשר התמ"ת יש חשד לפלילים

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס קובע כי מעשיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, בפרשת "מרכז ההשקעות" מעלים חשש למעשה פלילי, ולפיכך ימליץ ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז להורות על חקירה פלילית נגד אולמרט. כך עולה מדו"ח המבקר בפרשת "מרכז ההשקעות", הנוגע לתקופה שבה שימש אולמרט שר התמ"ת, שפורסם היום.

בדו"ח קובע המבקר כי "אולמרט לא נמנע מלדון ולעסוק בעניין שבו היה מעורב חברו, שותפו לשעבר ופרקליטו בהווה, עו"ד אורי מסר, שייצג יזם שביקש הטבות כלכליות מהמדינה באמצעות מרכז ההשקעות שבמשרד התמ"ת". הפרשה נחשפה לראשונה בתחקיר מוסף "הארץ", באוגוסט 2006.

לדעת המבקר, "על אולמרט היה למשוך את ידיו לחלוטין מעיסוק בבקשת החברה שיוצגה בידי עו"ד מסר, ומשלא עשה כן היה מצוי בניגוד עניינים אסור. קשריו של אולמרט עם מסר ומעורבותו המכרעת בקידום הפרויקט ובשינוי התנאים שקבעו גורמי מקצוע, למרות ניגוד העניינים שהיה שרוי בו, מעוררים חשש לפגיעה בטוהר המידות".

"פעל תוך ניגוד אינטרסים"

מדובר במפעל שהגיש ב-2001 בקשה לקבל מעמד של "מפעל מאושר", הזכאי להטבות ומענקים מהמדינה. הבקשה לא נדונה עד 2003, אז שכר המפעל את שירותיו של עו"ד אורי מסר. מסר, חברו של אולמרט ועורך דין המייצג אותו בעניינים פרטיים, עמד בראש העמותה לבחירתו של אולמרט לראשות עיריית ירושלים ב-1998 ואף היה שותפו למשרד עורכי דין. ואולם למרות השותפות העסקית ביניהם, לא פסל עצמו אולמרט מלדון "באופן פעיל ואינטנסיבי" בנושא, "תוך קבלת החלטות והנחיית הצוות המקצועי, שהיו לו הסתייגויות רבות ממפעל זה".

הדו"ח מעלה כי "הלחצים שהפעילו השר ועוזריו להחשת ההליכים, פניותיהם החוזרות ונשנות לאנשי מרכז ההשקעות, התוויית דרכי פעולה מצדם, מעורבותם בפרטי העסקה בעניין מהות ההטבות שניתנו ליזם והיקפן - כל אלה היו יותר מ'פעולה מינורית' לטובת היזם. משאולמרט לא משך את ידיו לחלוטין מעיסוק בעניין זה, כל אימת שהתערב בהליך האישור של המפעל הפר את חובתו להימנע מניגוד עניינים ופעל בדרך פסולה. גם פעילות עוזריו בשליחותו נמצאה פסולה".

רה"מ: שיא של חוסר מקצועיות

תגובתו של ראש הממשלה לממצאי דו"ח הביקורת הועברה, שלא כמקובל, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, ולא למבקר המדינה. זאת, לדברי לשכת אולמרט, מאחר ש"ראש הממשלה איבד את אמונו במבקר המדינה. התנהלותו של המבקר בנושא זה כמו בנושאים אחרים, שברה לצערנו שוב שיאים של חוסר מקצועיות ומשוא פנים לשמו בעבודת הביקורת. דומה שהמבקר, מיכה לינדנשטראוס, הפך את עצמו למושא של הוועדה למידרוג, ושיקולי רייטינג ודד-ליין תקשורתיים הם שמנחים את פעילותו".

לגופן של הטענות נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "לראש הממשלה אין ולא היה כל קשר עם יזם המפעל. היכרותו של ראש הממשלה עם עורך הדין של היזם אין בה כדי למנוע ממנו למלא את חובתו המקצועית כשר, בהתאם להלכה פסוקה של בית המשפט העליון. לאור זאת", תגובת לשכת אולמרט, "אין בלבנו ספק שגם פרשה זו, כמו יתר הפרשיות שנבדקות על ידי המבקר, תסתיים בלא כלום, ותתפזר כקצף על פני המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully