וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים יפגינו נגד השבתת הלימודים

25.4.2007 / 14:14

במקביל למחאת הסטודנטים נגד יישום מסקנות ועדת שוחט, תתקיים הפגנה הקוראת למעורבות סטודנטים בנושאים חברתיים

כחלק מהמאבק שמנהלים הסטודנטים בישראל נגד יישום מסקנות [[ועדת שוחט]] ובעיקר נגד ההחלטה להעלות את שכר הלימוד, משביתים הסטודנטים מזה כשבועיים את הלימודים באוניברסיטאות, חרף התנגדותם של ראשי האוניברסיטאות, ואזהרותיהם כי הדבר עלול להביא לביטולו של הסמסטר הנוכחי. אולם לא רק ראשי האוניברסיטאות מתנגדים לפעולותיהם של השובתים: גם מקרב הסטודנטים יש מי שחושב שאופיו של המאבק הנוכחי אינו הולם.

במקביל להפגנה שיקיימו הסטודנטים השובתים היום בערב ברחבת [[מוזיאון תל אביב]], אירגנו גיא חזן ואייל מזרחי, סטודנטים לרפואה ב[[אוניברסיטת בן גוריון]] בנגב, ואור דואק, סטודנט למדעי החברה, הפגנת נגד, במחאה על השבתת הלימודים.

לדבריהם, התנגדותם לשביתה אינה נושאית אלא עקרונית: "הסטודנטים יוצאים למאבק רק כשמדובר על הכיס שלהם, ולא נאבקים על נושאים חברתיים בוערים. מצער אותנו שכבר שבועיים שובתים למען אינטרס שלנו, אבל קול הסטודנטים לא נשמע בסוגיות כמו החיילים החטופים, הזנחת ניצולי השואה או מצבם של ילדי פריפריה, שהדילמה של השכלה גבוהה כלל אינה רלוונטית עבורם".

הם הזכירו שסטודנטים ברחבי העולם מביעים עמדה בנושאים חברתיים, "בעוד שבישראל לא חושבים להשבית בשל סוגיות אלו את הלימודים ולו ליום אחד". הם הוסיפו, שהכוונה אינה לנהל "מלחמת בוץ" עם השובתים, והעריכו כי יגיעו להפגנה כ-100 בני אדם.

הפגנתם תתקיים מול הפגנת השובתים ברחבת המוזיאון בתל אביב בשעה 18:00. המעוניינים להצטרף או לשמוע פרטים נוספים מוזמנים להתקשר למארגנים, אייל מזרחי 052-3771301; גיא חזן 050-2123210; אור דואק 050-7606547.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully