וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תימנע מפעולה רחבה בעזה

25.4.2007 / 16:46

בדיון של רה"מ עם ראשי מערכת הביטחון הוחלט שלא לפעול כרגע, אך הובהר כי ישראל שומרת לעצמה הזכות להגיב בעתיד

בדיון שקיים ראש הממשלה עם בכירי מערכת הביטחון על ההסלמה ברצועת עזה הוחלט שלא לפתוח בשלב זה במבצע צבאי רחב היקף ברצועה. עם זאת, גורמים בכירים הבהירו כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב, וכי כל התוכניות עומדות כאפשרות פעולה, על פי החלטותיה העתידיות של ישראל. בדיון נכחו ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון עמיר פרץ, ראש השב"כ יובל דיסקין, ראש אמ"ן עמוס ידלין, הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומספר שרים מהממשלה.

צה"ל הציג לדרג המדיני תכנית פעולה להשתלטות על אזורי שיגור טילים בצפון רצועת עזה. מקורות מדיניים העריכו טרם הישיבה כי למרות ההסלמה צה"ל לא יתחיל במבצע גדול ברצועת עזה אלא יסתפק בתגובות נקודתיות. זאת, בשל ההבנה כי לפי שעה יתייחסו בדרג המדיני לתקריות אתמול כהפרה חד פעמית של הפסקת האש.

בתוך כך דווח, כי ישראל הגישה מחאה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם על ירי הטילים ועל הניסיון לחטוף חייל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר אמש כי ירי רקטות הקסאם על ידי חמאס היה חריגה מהפסקת האש שלא תחזור על עצמה. הוא קרא לישראל לגלות איפוק ולהימנע מהסלמה.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה כי אם ישראל תתקוף ברצועה חמאס עלול לחדש את פיגועי ההתאבדות. אבו עוביידה אמר את הדברים בראיון לעיתון "אל קודס אל ערבי" היוצא לאור בלונדון.

פרץ: חמאס מדיני זהה לחמאס צבאי

שר הבטחון עמיר פרץ אמר היום, כי "אין להבחין בין חמאס צבאי לחמאס מדיני. לדבריו, הטענה שיש שתי זרועות לחמאס, נועדה לאפשר לו "לשחק בין פעילות חבלנית בחסות של תדמית מדינית מתונה".

פרץ הוסיף בכניסה לפגישה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי "על ישראל לייצר משוואה חדשה שתבהיר לחמאס כי ישראל תגבה ממנו מחיר יקר על פעילות עוינת".

אמש אמר שר הביטחון עמיר פרץ, כי האירועים אתמול הם חמורים במיוחד משום שחמאס קיבל עליו את האחריות להתקפה. כ-10 רקטות נורו לעבר הנגב התמול בבוקר, ככל הנראה כפעולת הסחה לניסיון לחטוף חייל. פרץ הוסיף, שישראל תשקול לשנות את מדיניותה אך לא תגרר להסלמה.

גורם מדיני בכיר אמר שפרץ הנחה את צה"ל לפעול ללא מגבלות נגד יורי קסאם, חופרי מנהרות ונגד פעולות טרור אחרות. לדברי הגורם "הפלסטינים חצו קו אדום. צה"ל לא ימנע מלפעול גם מעבר הציר המקיף את הרצועה". קול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully