וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שמאחורי השמש

24.4.2007 / 16:08

טכנולוגיה חדשה של נאס"א, תאפשר למדענים לחזות פעילויות שונות המתרחשות על פני הכוכב הצהוב באופן מדויק יותר

סוכנות החלל האמריקאית [[נאס"א]], שחררה היום הודעה כי שני רכבי חלל המקיפים את כדור הארץ שלחו תמונות ראשונות בתלת מימד של השמש. התמונות החדשות אמורות לעזור למדענים של הסוכנות להעריך את הסכנה והעוצמה של סערות סולריות המתרחשות על פני הכוכב הצהוב.

סערות כגון אלו, המייצאות גזים רעילים ועלולות להפריע לשדות מגנטיים כשהן פוגשות את משטח כדור הארץ, יכולות להפריע ללוויינים ובכך לכלי תקשורת שונים, כמו גם לזרימת החשמל, למשימות חלל מאוישות (בעקבות הקרינה) ולטיסות מסחריות.

בנאס"א טוענים כי התמונות החדשות שהגיעו תודות לטכנולוגיה החדשה יביאו להבנה טובה יותר, בזמן אמת, וכפועל יוצא לחיזוי טוב יותר של התופעות הקשורות בשמש. "השיפור במערכת התלת מימד שווה להבדל בין צילום רנטגן רגיל לבין צילום CT ברפואה" הסביר מייקל קייסר, מדען בנאס"א.

"כמו זוג עיניים אנושיות"

שני רכבי החלל יצאו לדרכם באוקטובר שנה שעברה, וסבבו סביב כדור הארץ במסלול קבוע כאשר אחד מהרכבים נמצא קרוב יותר לכדור הארץ והשני במרחק גדול יותר. "כמו שהמרחק בין זוג עיניים מביא לאדם מבט טוב ועמוק יותר, כך גם המרחק בין שני רכבי החלל הביא לתמונות ברורות וטובות יותר" כך לפי הצהרה רשמית של סוכנות החלל.

"באטמוספירה הסולרית אין דרך למדוד מרחק, הכל נראה בדו מימד עד כה. ברגע שרכשנו את הטכנולוגיה החדשה, הפרספקטיבה היא שונה לחלוטין וגורמת לנו 'לחיים קלים יותר'" טוען ראסל הווארד, גם הוא מדען של הסוכנות."ביחד עם הטכנולוגיה החדשה אנחנו משפרים את זמני התחזית שלנו להתפרצויות המגיעות מהשמש מיום אחד ואף יותר, לכמה שעות ספורות בלבד. בנוסף, אנו נוכל להעריך בצורה מדויקת את העוצמה של כל התפרצות כזו", מסכם הווארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully