וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: חמאס תכנן לחטוף חיילים

24.4.2007 / 15:15

במערכת הביטחון מעריכים כי ירי הקסאמים הבוקר נועד להסוות נסיון חטיפה. מסתמן כי תגובת צה"ל תהיה נקודתית. חמאס: הפסקת האש בעזה הסתיימה מזמן

במערכת הביטחון מעריכים שמתקפת רקטות הקסאם ופצצות המרגמה על הנגב המערבי הבוקר, נועדה לשמש פעולת הסחה לצורך חטיפת חיילים. גורמי צבא אמרו כי נסיון החטיפה סוכל ככל הנראה, הודות לעירנותם של החיילים סביב הרצועה והתגובה המהירה של חיל האוויר. בגלי צה"ל דווח כי בצמרת צה"ל רואים בחומרה רבה את כוונת חמאס לחטוף חייל דווקא ביום העצמאות של המדינה.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר בראיון לתחנת רדיו פלסטינית כי הפסקת האש בעזה הסתיימה מזמן. לדבריו, ירי הקסאמים הבוקר נועד להעביר מסר ברור לאוייב הציוני. הוא הזהיר את ישראל שלא לפתוח במבצע צבאי ברצועה והדגיש שחמאס טרם מימש את כל המאמצים העומדים לרשותו: "אני מזכיר שגלעד שליט נמצא בידינו, ואנחנו מוכנים לחטוף ולהרוג עוד ועוד חיילים".

הערכה: צה"ל לא יצא למבצע בעזה

בעקבות האירועים בדרום כינס שר הביטחון עמיר פרץ התייעצות דחופה עם הרמטכ"ל ובכירים נוספים. גורם ביטחוני בכיר אמר לאחר הדיון כי ממשלת האחדות ברשות לא תהווה כסות פוליטית לארגון טרור. השר לאיומים אסטרטגיים אביגדור ליברמן אמר כי יש לנקוט באופן מיידי צעדים שיבטיחו את בטחונם של תושבי שדרות והדרום. לדבריו, ירי הקסאמים הבלתי פוסק מוכיח כי ההבלגה המתמשכת מתפרשת כחולשה ולכן אסור להמשיך בה.

כתבי "הארץ", אלוף בן ועמוס הראל, מוסיפים:

צה"ל לא יתחיל במבצע גדול ברצועת עזה, למרות ההסלמה הביטחונית היום סביב רצועת עזה, אלא יספתק בתגובות נקודתיות - כך העריכו בצהריים מקורות מדיניים וביטחוניים. על פי המקורות, לא צפויה היום ישיבת קבינט מיוחדת בעקבות האירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully