וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו סיטי צפויה לאשר קיום הפלות

24.4.2007 / 9:07

בירת מקסיקו הקתולית צפויה לאשר החוק למרות מחאות מצד הוותיקן ואף איומי מוות. בארה"ב דווקא הולכים אחורה בסוגיית ההפלות

במקסיקו סיטי צפוי לעבור היום חוק שיתיר ביצוע הפלות, למרות מחאות נמרצות מצד פוליטיקאים שמרנים והכנסייה הקתולית ואף איומי מוות על המחוקקים. במקסיקו, בה מרבית התושבים הם נוצרים קתולים, ההפלות אסורות על פי חוק, והחוק החדש צפוי להיות תקף אך ורק בעיר הבירה, בה עד היום היו מותרות הפלות במקרים של הריון בעקבות אונס או במקרים של סכנת חיים לנשים ההרות.

יוזמי החוק טוענים כי האיסור על הפלות הביא בעקיפין בעשור האחרון למותן של 1,500 נשים, שעברו הליכים של הפלות פיראטיות. על פי נתוני המדינה, במקסיקו מתקיימות כ-100 אלף הפלות מדי שנה, אף שנתונים בלתי רשמיים מצביעים על מספר גבוה בהרבה, כ-500 אלף מקרים בשנה.

נציגי הכנסייה במקסיקו השוו את יוזמי החוק להיטלר, אף כי הם גינו את איומי המוות על המחוקקים. מהוותיקן נמסר בתגובה כי הפלות הן "טרור במסווה של אנושיות".

ארה"ב: פסיקה נגד הפלות מפחידה רופאים

מנגד, רופאים אמריקאים טוענים כי פסיקת בית המשפט העליון בשבוע שעבר, שהוציאה הליך רפואי מסוים ששימש להפלות מחוץ לחוק, היא הצעד הראשון בחדירת הממשלה להחלטות רפואיות פרטיות של אזרחי ארצות הברית. לדבריהם, הפסיקה תאיים על כל רופא המבצע הפלות, גם בהליכים חוקיים.

ב-2003 חתם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש על איסור חלקי על הפלות, ופסיקת בית המשפט בשבוע שעבר היא האיסור הפדרלי הראשון על הליכי הפלות מאז הפיכתן לחוקיות בארצות הברית, בשנת 1973.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully