וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מתנחלים נעצרו בחומש

24.4.2007 / 20:40

2 חיילי צה”ל נפצעו קל בעימותים בהריסות היישוב. אחד העצורים חשוד שתקף את מח"ט שומרון, השני חשוד שניסה לדרוס מג"ד

מאות בני אדם עזבו את הריסות היישוב חומש לאחר שהצבא סרב לטענתם להעמיד לרשותם אוטובוסים כפי שעשה בעבר, כך דווח בגלי צה"ל.

שני בני אדם נעצרו היום בחומש, האחד בחשד שתקף את מפקד חטיבת שומרון, אלוף משנה אמיר ברעם, והשני בחשד שניסה לדרוס את אחד ממפקדי הגדודים בגזרה. השניים יובאו להארכת מעצרם בפני שופט עוד הערב.

כתבי "הארץ" נדב שרגאי ועמוס הראל:

מוקדם יותר, מנעו פעילי ימין מכוחות צה"ל לעבור בכביש המחבר בין שבי שומרון להריסות היישוב חומש. המשטרה פועלת לפינוי המפגינים ולפתיחת הדרך לתנועה.

מוקדם יותר פרץ עימות אלים בין מתנחלים שהיו בדרכם להריסות ההתנחלות, לחיילים שניסו לחסום אותם. שני חיילים מגדוד חרוב נפצעו קל בתקרית שאירעה בין קדומים לשבי שומרון, וקיבלו טיפול רפואי.

קבוצה ראשונה של צועדים כבר הגיעה בבוקר לחורבות חומש, והניפה במקום את דגל ישראל. החיילים שהוצבו באזור לא התעמתו עמם.

צה"ל הציב מחסומים בצפון השומרון בניסיון למנוע מאזרחים להגיע להריסות ההתנחלות. זאת, לאחר ששר הביטחון, עמיר פרץ, והרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, הורו להקפיא את המגעים עם מארגני הצעדה בדבר תהלוכה באישור. צה"ל לא יאפשר למי שאינו תושב שבי שומרון להגיע לאזור. ואולם, מקורות צבאיים הודו שהסיכוי לחסום לחלוטין את הגעת המתנחלים למקום הוא אפסי.

בראש הצועדים - פרופסור אומן

הרב הראשי לישראל לשעבר, אברהם שפירא, בירך את יוזמי הצעדה, והביע תמיכה בפעולות מטה "חומש תחילה". ועד רבני יש"ע פירסם מודעה שלפיה העלייה לחומש היא "קיומו הלכה למעשה של יום העצמאות".

בראש הצועדים עמד חתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן. אומן אמר כי הקמתה של חומש מחדש תיצור "תפנית הכרחית שנחוצה למדינה", וכי הצעדה "מבטאת את השאיפה להיות עם חופשי בארצנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully