וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימונדה קפואה

שני שטרן

23.4.2007 / 20:20

שני שטרן הסתובבה עם מיאו (ענת קלאוזנר) ברחובות תל אביב, וחזרה מלאת התפעלות

בשנים האחרונות אנו שומעים את זעקות השבר של הקולנוענים בארץ, שאינם מסוגלים ליצור קולנוע ללא תמיכה מהממשלה. דני לרנר מוכיח שאפשר אחרת. הוא יצא למסע התלאות של הפקת סרט חמוש בתקציב זעום של עשרים וחמישה אלף דולר, שחקנית אלמונית, צלם לא מנוסה וצוות מתנדב ויצר מותחן פסיכולוגי בסגנון הפילם נואר, מעניין, מותח ומוצלח שמזמן (אם בכלל) כבר לא נראה כאן.

העלילה בקצרה: "ימים קפואים" מכיר לנו את מיאו (ענת קלאוזנר המהפנטת), סוחרת סמים תל אביבית, נטולת בסיס קבוע שחיה בדירות של אחרים. מיאו מתכתבת בצ'טים עם 008- אלכס קאופמן (פיני טבגר) ופוגשת אותו בסצנה חשוכה וסקסית המראה שהליבידו של טבגר היה פה עוד הרבה לפני "רוקדים עם כוכבים". לפני שמיאו מספיקה לראות את פניו הוא נפצע אנושות בפיגוע במועדון תל-אביבי. אז מיאו מתחילה לבקר את אלכס בבית החולים יומיום, גרה בביתו, לובשת את בגדיו ובעצם הופכת להיות הוא. הסרט מוליך אותנו ביד איטית ובוטחת אל נבכי מוחה הפתלתל וההוזה של מיאו אל השאלה- מיהו אלכס קאופמן - עד הסוף המעט צפוי אך יחד עם זאת, מפתיע ומהמם.

ענת קלאוזנר- שחקנית אלמונית עד "ימים קפואים" היא הדמות המרכזית המופיעה בכל אחד מהפריימים בסרט. קלאוזנר נושאת את הסרט בגבורה על כתפיה ומצליחה להראות שונה ומסקרנת בכל סיטואציה. מילים לשבח יאמרו גם על הצלם רם שוויקי, שעושה עבודה מעולה ללא דולי וציוד משוכלל מתרוצץ אחרי מיאו ברחובות תל אביב.

תוספות מושקעות

התוספות, שאורכן כמעט כאורך הסרט כולו מוליכות אותנו אל מאחורי הקלעים. הבימאי- דני לרנר, בוגר החוג לקולנוע של אוניברסיטת תל-אביב מלמד אותנו שלמרות אילוצים כלכליים דוחקים ניתן להוציא את המיטב ולהצליח- רוב עלילת הסרט מתרחשת בלילה מכיוון שהצוות עובד בימים, הסרט מצולם בשחור-לבן מכיוון שבטלוויזיה של לרנר היתה תקלה והוא התאהב בקונספט.
עוד בתוספות- סצנות מתוך הסטוריבורד- התסריט המצוייר, שכבר מתוכן ניתן להצטמרר, סצנות שהושמטו בעריכה, טריילרים לסרט והערות היוצרים.

התוספת המוצלחת ביותרבעייני, שמלמדת יותר מכל על דלות התקציבים וקשיי ההפקה, היא הראיונות עם היוצרים, בהם רואים אותם יושבים בחדר חשוך, כאשר כרזת בד של הסרט תלויה ברישול מאחור. למרות זאת, התוספות הן נדבך שכדאי שיצפו בו שאר הקולנוענים בישראל וילמדו איך מכינים מלימון לימונדה.

בקצרה: לרנר כיוון גבוה, אל מחוזותיו של היצ'קוק וקלע יפה. למרות השם הקפוא, זהו סרט שמחמם את הלב.


הסרט נצפה באדיבות הד ארצי . מחיר 99 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully