וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק: החלום הישראלי קורם עור וגידים

23.4.2007 / 20:50

יו"ר הכנסת ומ"מ נשיא המדינה נשאה את הנאום המרכזי בטקס הדלקת 12 המשואות, שפותח את חגיגות יום העצמאות ה-59 של ישראל

בהר הרצל הסתיים טקס הדלקת המשואות. אירועי יום הזיכרון נחתמו עם הנפת הדגל לראש התורן, והחלו אירועי יום העצמאות ה-59. את הנאום המרכזי בטקס נשאה יו"ר הכנסת וממלאת מקום נשיא המדינה דליה איציק.

בנאומה אמרה איציק כי "59 שנים עברו ועוד לא הגשמנו את חלומנו, אבל הוא קורם עור וגידים. חרף המלחמות אנו מדהימים את אומות העולם בהישגינו. כל פינה בארץ המיוסרת הזו שרה את תהילתנו". היא קראה למדינות ערב "החליפו את הקטיושות והקסאמים במחשבים ובחינוך אוהב, בחיוך של ילד שיש לו עתיד, בשכנות טובה".

איציק הזכירה כי "בשולי המחנה אנחנו חשים בהתרופפות מה שמייחד אותנו מאחרים – הרוח, זו של החלוצים, העולים, השומר הצעיר, ניל"י, ההגנה, הפלמ"ח האצ"ל והלח"י שנשכו שפתיים וחרקו שן כדי לכונן מדינה. הרוח הישראלית ששמרה עלינו מפני אויבים ונושבת גם היום בגבם של חיילי צהל המגוננים עלינו", אך ביקשה להדגיש כי "אין מקום לנמיכות רוח. אין לנו מקום לעיניים מושפלות, לקץ ההתלהבות".

טקס הדלקת המשואות מתקיים השנה בסימן 40 שנה לשחרור ירושלים, ועל כן את הנאום השני נשא ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי. הוא דיבר על הצורך באיחוד וגיבוש העם, ואמר כי "לפני 40 שנה הופלו החומות שחצו את לב העיר, ועתה בואו יחדיו ונפיל את החומות שבלב. איחוד אמיתי הוא רק באיחוד לבבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully