וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשחרר מחבלים שיחזרו לרצוח אזרחים"

23.4.2007 / 16:06

ראש הממשלה אמר את הדברים במהלך טקס האזכרה לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל. לדבריו, רק מעומק הצער והאובדן נדע להעריך את חירותנו

"רק מעומק הצער ומהזדהות עם עצב האובדן שאין לו שיעור, נדע להעריך אל נכון את מתת החירות והריבונות שנחלנו" - כך אמר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל.

אולמרט פנה למשפחות השכולות, ואמר כי הוא יודע כי "אין בלשון אנוש מילים שיפיגו את יגונכן. אין תמורה לחיים שנקפדו באיבם... על כן, בשם העם כולו אושיט לכם יד אחים מחבקת בתחושה כנה של תוגה ושותפות גורל".

ראש הממשלה הוסיף, כי מצוקתן של משפחות החיילים החטופים מצויה בליבו בכל עת, ומדינת ישראל חבה חובה לעשות הכל להשיבם בהקדם. עם זאת ציין, כי כנגד החובה הזו עומדת החובה שאינה פחות חשובה, לגלות עמדה תקיפה ובלתי מתפשרת מול ארגוני הטרור ולא "לחזור חלילה על טעויות שנעשו בעבר ושתוצאם הייתה החזרת הטרור ושחרור מחבלים שחזרו לפעילות טרור ופגעו באזרחים תמימים".

היום, יום הזיכרון לחללי צה"ל וחללי פעולות האיבה, יצויין בארועים שונים לזכר הנופלים ברחבי המדינה. בשעה 11:00 הושמעה צפירת דומיה בת שתי דקות, ולאחריה החלו טקסי האזכרה הממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים ובמוסדות חינוך בארץ.

"כולנו משפחה שכולה אחת"

בהר הרצל שבירושלים, התקיים הבוקר הטקס מרכזי בנוכחות ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הבטחון עמיר פרץ ונשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

בטקס אמר ראש הממשלה, כי "בבית ובחוצות, במחנות צה"ל ובמקומות העבודה, בבתי הספר ובדרכים, עמדו אזרחי ישראל בתוגה והכרת תודה לזכרם של החללים", והוסיף, כי "היום כולנו משפחה שכולה אחת. אין בישראל מי שמחיר המלחמה זר לו".

233 חללים רק השנה

בשנה האחרונה הצטרפו למעגל השכול משפחותיהם של 233 חללים. 119 מהם נפלו במלחמת לבנון השניה. אלו מצטרפים לשאר חללי מערכות ישראל: 6,000 חללים במלחמת העצמאות, 171 חללים במבצע קדש, 776 חללים במלחמת ששת הימים, 721 חללים במלחמת ההתשה, כ-2,300 חללים במלחמת יום הכיפורים וכ-670 חללים במלחמת שלום הגליל (מלחמת לבנון הראשונה). בסך הכול נספו 22,305 חללים במערכות ישראל.

ארועי יום הזכרון ינעלו הערב בשעה 20:00 בטקס הדלקת המשואות המסורתי.

(וידאו: ערוץ 10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully