וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במדינות מתוקנות דין נחרץ אחרי חקירה"

22.4.2007 / 16:54

הירשזון השעה עצמו לשלושה חודשים, כדי "להתפנות לניהול המאבק". אולמרט יחזיק בשלב זה בתיק האוצר

שר האוצר [[אברהם הירשזון]] הודיע הבוקר לראש הממשלה אהוד אולמרט, כי הוא משעה את עצמו מתפקיד שר האוצר באופן זמני, לשלושה חודשים, עד לתום החקירה המתנהלת נגדו. ראש הממשלה הודיע על צעדו של הירשזון בישיבת הממשלה הבוקר.

במכתבו לראש הממשלה כתב הירשזון כי הוא מבקש שהשעייתו תיכנס לתוקפה באופן מיידי. "כמי שמאמין שמאמין בצידקת דרכו ובנקיון כפיו המלא", כתב הירשזון, "אוכל עתה להתפנות כל כולי לניהול המאבק על שמי הטוב. מאבק שאני חייב לעצמי, למשפחתי ולציבור".

הירשזון ביקש לבדל את עצמו מנבחרי ציבור אחרים שנמצאים תחת חקירה, וכתב: "לא בחרתי בדרך הקלה והמקובלת במחוזותינו של התלהמות כלפי רשויות החוק, התקשורת או המערכת הפוליטית – גם אם יש בי ביקורת כלפי חלק מהם". הוא הביע תמיהה על חוסר הסובלנות שגילו כלי התקשורת כלפיו, לדבריו, ואמר כי "במדינות מתוקנות מחכים לסיום החקירה טרם חריצת הדין".

יעקב וינרוט, פרקליטו של הירשזון, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי השר מנצל את האפשרות שקיימת ב[[חוק יסוד: הממשלה]] ששר יכול להשעות את עצמו לשלושה חודשים מבלי שהדבר יחשב כהתפטרות. בזמן הזה המשטרה תגיש את המסקנות ואם יש בהן בסיס להעמדה לדין השר ישקול את המשך דרכו.

המשטרה תעדכן את מזוז בחקירה

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, וראש צוות החקירה של שר האוצר אברהם הירשזון, תת-ניצב יואב סגלוביץ', ייפגשו היום עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ויעדכנו אותו בהתפתחויות החקירה עד כה.

במשרד המשפטים מאשרים כי החקירה נמצאת בשלב מתקדם, וכי בקרוב עתידה המשטרה לסכם את החומר המצוי בידה, ולהעבירו לפרקליטות בלוויית המלצה בדבר העמדה לדין של שר האוצר. עם זאת נמסר, כי ייתכן שממצאים מסוימים יגרמו לעיכובים. בדיון בלשכתו של מזוז ישתתף גם פרקליט המדינה ערן שנדר.

אילון: מוטב מאוחר מלעולם לא

שרת החינוך יולי תמיר אמרה היום כי החלטתו של הירשזון היא החלטה נבונה, וכי לא היתה לשר ברירה נוכח ההאשמות נגדו. בגלי צה"ל דווח, כי תמיר הוסיפה שהיא מקווה שהירשזון יזוכה מן ההאשמות.

ח"כ עמי אילון (עבודה) בירך את שר האוצר על ההחלטה. לדבריו, "טוב היה אילו היה משעה את עצמו כשהחלה הפרשה, אבל מוטב מאוחר מלעולם לא". גם הוא הביע תקווה כי בסופו של דבר החקירה תוכיח את חפותו של הירשזון.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר, כי על הממשלה למנות בהקדם האפשרי ממלא מקום במשרה מלאה. נשיא לשכות המסחר אוריאל לין קרא לממשלה לא למנות שר אוצר חדש העלול לקבל החלטות חפוזות בענייני המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully