וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן לעצור את אירן ללא מבצע צבאי"

22.4.2007 / 0:17

ראש הממשלה אמר בראיון לרשת ב' כי הוא מאמין שהמאמץ הדיפלומטי מול אירן ישא פרי. אולמרט הטיל ספק בנכונות הסורית לכונן שלום עם ישראל

ראש הממשלה אהוד אולמרט מאמין כי המשך המאמצים הדיפלומטיים למנוע מאירן להשיג [[נשק גרעיני]] ישאו פרי ולדבריו, "אין מקום להיתפס לנבואות אפוקליפטיות שאין להן בסיס במציאות".

בראיון שישודר היום ברשת ב' אמר ראש הממשלה כי [[טהרן]] רחוקה מחציית הסף הטכנולוגי שיאפשר לה להשיג נשק גרעיני, אך לא רחוקה כפי שהיה רוצה. ראש הממשלה אמר: "אני ממליץ בנושאים רגישים שלא לנהל מדיניות של הפחדה עצמית ופניקה".

אולמרט אמר בראיון כי הוא סבור שיש אפשרות שגם בלי מבצע צבאי ניתן לגרום לכך שאירן לא תהיה גרעינית."יש מאמץ אדיר, שלא היה כמוהו, של כל הקהילה הבינלאומית, להביא למניעת הפיכתה של אירן לכוח גרעיני", דברי ראש הממשלה. הוא הוסיף כי הוא מאמין שהמשך המאמצים, שישראל שותפה להם, ישיגו בסופו של דבר את המטרה.

במלחמה היו כשלים שדורשים תיקון

אולמרט התייחס גם למסרים המדיניים שנשלחו מסוריה ואמר כי הוא מטיל ספק בנכונות כוונתו של אסד לכונן שלום עם ישראל. לדבריו, "כמה מילים עמומות אין פירושן שסוריה חותרת להגיע להסכם שלום. שלום לא עושים בהצהרות".

בעניין מלחמת לבנון השניה אמר ראש הממשלה כי במחיר כבד הושגה המטרה העיקרית של המלחמה, והיא שינוי המשוואה בגבול הצפון. לדבריו, ההחלטות שקיבלו הממשלה והכנסת היו נכונות, אך עם זה אין ספק שהיו כשלים ותקלות שדורשות תיקון. הוא הוסיף כי למרבה המזל התגלו הנסיבות במהלך הלחימה, ולולא המלחמה ייתכן שהיינו משלמים מחיר יקר אף יותר. ראש הממשלה קרא שלא לעסוק בהלקאה עצמית ובהטחת עלבונות, אלא בהפקת לקחים ולימודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully