וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף נציג ממשלתי בהלווית פרופ' ליברסקו

20.4.2007 / 12:43

נציג רומניה העביר למשפחה עיטור כבוד שקיבל הפרופסור, שחסם את כניסת הרוצח מוירג'יניה-טק לכיתתו והציל את חיי תלמידיו במחיר חייו

הפרופסור ליביו ליברסקו, שנרצח כאשר מנע בגופו מהרוצח באוניברסיטת וירגי'ניה טק להכנס לכיתתו והציל בכך את חיי תלמידיו, הובא היום בבוקר למנוחות. אלמתנו וילדיו, שהובילו את גופתו ארצה, ליוו אותו בדרכו האחרונה בבית העלמין של העיר רעננה.

בגלי צה"ל דווח כי נשיא רומניה שלח נציג רשמי להלוויה, והוא העביר למשפחתו את עיטור הכבוד "כוכב רומניה" שקיבל הפרופסור בעקבות מעשהו האמיץ. לצד בני משפחה וחברים נכחו בהלוויה גם צוותי תקשורת רבים מהארץ ומהעולם. אולם, לא נכח בהלוויה אף נציג רשמי מטעם ממשלת ישראל.

אחד מבניו של הפרופסור, ג'ו, אמר בהספדו כי הוא גאה במעשיו של אביו, והולך בראש מורם בידיעה שיש לו אב כזה. בנו השני, אריה, אמר כי את השיעור החדש של אביו במדעי הגבורה קראו וצפו מיליוני סטודנטים. "השיעור הזה לא ישפר ביצועי מטוסים, אבל הוא משפר ומשפיע על האדם שחי פה למטה", ספד.

פרופסור ליברסקו, אחד מ-33 הקורבנות בטבח באוניברסיטה הטכנולוגית בוירג'יניה, הינו ניצול שואה. הוא עלה מרומניה לישראל, ולאחר מכן היגר לארה"ב ושימש כמרצה בכיר בפקולטה להנדסה. שני בניו, המתגוררים בארץ, הם שהעבירו את הבקשה שיקבר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully