וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומר מסווג ננטש בבסיס שפונה

19.4.2007 / 21:14

מטיילים באזור הקריה בתל אביב מצאו מפות, סרטים, ושרטוטים סודיים של צה"ל במחסן פתוח לכל רוח. צה"ל: הוקמה ועדת חקירה

קבוצת צעירים שטיילה בשבת האחרונה במושבה הטמפלרית שבאזור הקריה בתל-אביב הבחינה במבנה נטוש. הצעירים שנכנסו למבנה, בסיס צה"ל שפונה, גילו למרבה הפתעתם מסמכים צבאיים מסווגים, כגון מפות סודיות ותרשימים של מחנה הקרייה ובסיסים אחרים. המסמכים הושארו במבנה שבו שהתה בעבר יחידת הבינוי של צה"ל.

גם היום נמצא חומר מסווג בתוך אחד ממחסני היחידה לשעבר, גם הוא מבנה נטוש שניתן להכנס אליו בחופשיות. בגלי צה"ל דווח כי במקום נמצאו מאות מפות, סרטי 8 מ"מ, שרטוטים מדויקים של מחנות צה"ל, וביניהם הקריה, מחנה צריפין ובסיס ג'וליס. כמו כן, נמצאו במקום מפות יישובים ביהודה ושומרון, ומפות המכילות שינויים בקו הגבול עם ירדן בעקבות הסכם השלום עמה.

עמרי, אחד המטיילים שמצא את החומר המסווג מספר: "טיילתי בתל אביב וראיתי בסיס שפונה. הסתכלתי, נכנסתי פנימה וראיתי כל מיני דברים שהשאירו. בין השאר ראיתי מפות ותצלומים, חומרים שנראו רגישים. רציתי לוודא שזה לא יגיע לידיהם של אנשים שאנחנו לא רוצים שזה יגיע אליהם".

בערוץ 10 דווח הערב, כי בצה"ל "רואים בחומרה רבה" את מציאת החומר הצה"לי המסווג על ידי מטיילים, וכתגובה הוקמה ועדה לבדיקת העניין בראשות אלוף משנה.

"המפקד בשטח אחראי"

בעקבות החשיפה, סא"ל במילואים ירון קוריס, לשעבר קצין ביטחון מידע של פיקוד המרכז, אמר שהגעת מידע מסווג לידי גורמים עוינים מהווה סכנה ביטחונית תמידית. לדבריו, האחריות למקרה מוטלת על המפקדים בשטח. "זו לא בעיה של אנשי ביטחון מידע. הבעיה היא בעיית מודעות של מפקדים בצבא", אמר קוריס, והוסיף "האחריות על מחדל כזה הוא על אותו המפקד שהיו שם. אי אפשר לשים איש ביטחון מידע על כל יחידה שפרוסה בצה"ל. אם המפקדים היו אחראיים היינו רואים פחות מקרים כאלה".

קוריס התריע כי "דברים כאלה עוד יקרו אם לא יהיה חידוד של הנהלים ושל המודעות של המפקדים. צריכים לשנות פאזה בצבא ולהבין שביטחון מידע הוא חיי אדם". בעקבות פניית גלי צה"ל, נשלחו חיילים לאבטח את האזור ולחסום גישה למסמכים שנותרו בו. מדובר צה"ל נמסר שנסיבות ההזנחה במקום נבדקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully