וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגאדיר התירה לעשן - ונקנסה

19.4.2007 / 15:36

לקוחה תבעה את המסעדה אחרי שהמארחת סרבה לבקש מלקוחה אחרת לכבות סיגריה, בניגוד לחוק. אגאדיר: הפנמנו את ההערה

כמה פעמים ישבתם במסעדה והתביישתם לבקש מהיושבים בשולחן ליד לכבד את החוק ולכבות את הסיגריה? כמה פעמים קרה שהמארחת או המלצרים עיקמו את הפרצוף כשביקשתם מהם להורות על כיבוי הסיגריות? הדס סלע, סטודנטית בת 23 מתל אביב לא נמנית על אוכלוסיית הביישנים. היא חברה בארגון "לנשום נקי" שבראשו עומד אמיר סימן טוב, ארגון הנאבק בעישון הכפוי.

לפני מספר חודשים ישבה סלע במסעדת "אגאדיר" בנמל תל אביב. סלע ביקשה מהמארחת שתורה למעשנים בשולחן סמוך לכבות את הסיגריה, וכך נעשה. כעבור מספר דקות הדליקה אחת הסועדות סיגריה נוספת, הפעם, אומרת סלע, המארחת סרבה לבקש לכבות את הסיגריה.

סלע סיפרה לוואלה! חדשות, כי "אגאדיר זלזלו בתביעה בכך שלא הגישו כתב הגנה ורק יום לפני הדיון רצו להיפגש איתי ולנסות להגיע לפשרה". סלע ציינה, כי "השופט החמיא לי כשאמר שעשיתי שרות לציבור. הוא אמר שהוא רואה את פסק הדין הזה כתרומתו הצנועה למאבק החשוב, בעיצומה של מהפיכה חברתית".

ביקורת חריפה על המסעדה

השופט שלמה פרידלנדר מתח ביקורת חריפה על כך שהמסעדה לא הציבה שלטים להגבלת העישון כנדרש בחוק, ולא הקצתה חדר נפרד למעשנים. בפסק הדין כתב השופט, כי הוא "ער לאי הנעימות של בעל עסק להיכנס לסיטואציות לעומתיות מול לקוחותיו, אולם זוהי גזירת המחוקק, וישנם טעמים רפואיים ואף ציבוריים-כלכליים להקפיד על כך".

לטובתה של סלע נפסקו פיצויים בסך 2,000 שקלים. סלע, שתבעה את המסעדה רק על כך שלא הוצבו שלטים האוסרים על עישון, מביעה תרעומת על כך שבעלי מסעדות המציאו חוק שלפיו מותר לעשן על הבר. זאת, למרות שהחוק מציין במפורש כי העישון מותר רק בחדר נפרד, או שייאסר כליל.

אגאדיר: מתנצלים

רשת המסעדות "אגאדיר" מסרה בתגובה לוואלה! חדשות כי היא הפנימה את הערת הלקוחה, ומאפשרת אזור ללא עישון. "אנו שוב מתנצלים בפני הלקוחה, ומזמינים אותה להמשיך להתארח במסעדות שלנו. נמשיך לשמור על בריאות לקוחותינו בתפריט, באוויר ובאווירה", מסרו. בנוסף, הודיעה הרשת כי תתרום סכום של 2,000 שקל לאגודה למלחמה בסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully