וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מוירג'יניה: "ההחלטה הייתה בידכם"

שי אילן

19.4.2007 / 12:10

צ'ו סונג הוי תיעד עצמו בווידיאו מעורר חלחלה בו הוא מספר על מניעיו לרצח. התיעוד הגיע לרשת NBC באיחור משום שצ'ו טעה במיקוד

הרבה זעם ושנאה מכיל תיעוד הווידיאו ששלח הרוצח מאוניברסיטת וירג'יניה-טק לרשת הטלוויזיה NBC. צ'ו סונג הוי שלח את החבילה המכילה גם תמונות שלו מחזיק את כלי הנשק בהם השתמש לביצוע הטבח אחרי שביצע את הרצח הראשון במעונות. באחת התמונות הוא נראה מכוון את האקדח לראשו. החבילה נשלחה בדואר מהיר אולם הרוצח טעה במיקוד ועל כן התיעוד אחר להגיע ליעדו.

הווידיאו מכיל פירוט קשה ומטריד של הסיבות שהוליכו את צ'ו לבצע את הטבח. "היו לכם מיליארד הזדמנויות למנוע את מה שקרה היום, אבל החלטתם לשפוך את דמי. דחקתם אותי לפינה", הוא אומר. צ'ו נראה קפוא וכאילו מדקלם את הדברים מן הכתב. "יכולתי לא לעשות את זה. יכולתי לברוח אבל לא. אני לא בורח יותר. אני עושה את זה למען ילדי, למען אחיי ואחיותי", הוא נשמע אומר ומוסיף: "כעת יש דם על הידיים שלכם, והוא לא יימחה".

צ'ו מבטא את איבתו כלפי עושרם והתנשאותם של הסטודנטים באוניברסיטה. "האם אתם יודעים איך זה להיות מושפל, מוקע על הצלב כאשר משאירים אותך שם מדמם למוות למען השעשוע שלכם?" הוא שואל וממשיך: "אתם לא הרגשתם טיפה של כאב בכל חייכם... היה לכם כל מה שרציתם. המרצדס שלכם לא הספיקה לכם? שרשראות הזהב שלכם לא הספיקו לכם, סנובים? הוודקה והקוניאק שלכם לא הספיקו לכם? כל ההוללות שלכם לא הספיקה לצרכים ההדוניסטיים שלכם".

רוע טהור או טירוף חולני?

רשת הטלוויזיה NBC העבירה את הווידיאו ל – FBI מיד אחרי שהתקבל. נשיא הרשת סטיב קפוס אמר שבין הצילומים לא היה תיעוד של הירי עצמו. לדברי הרשת, תמונות וקטעי וידיאו נוספים ישודרו במהלך היום. פרסום הווידיאו ותוכנו עוררו סערה אדירה בתקשורת האמריקאית והעולמית. אחד הסטודנטים מן האוניברסיטה אמר לרשת CNN: "היה צריך לשדר את זה בשלב כלשהו, אבל אני לא יודע אם היה צריך לעשות את זה עכשיו". סטודנט אחר אמר "מזעזע לחשוב שהוא השקיע כל כך הרבה מחשבה ותכנון בטבח. זה חולני".

התיעוד גם עורר פולמוס נרחב בשאלה האם ניתן היה למנוע את המעשה. מצבו המעורער היה ידוע לשלטונות מאז שנת 2005 ולמרות התערבות המשטרה והפקולטה בה למד, התירו לו להישאר בקמפוס.

אין עדות לכך שהמשטרה עקבה אחר מצבו ודיקן הסטודנטים אמר למנחה של צ'ו, ליסה נוריס שהייתה מוטרדת ממצבו, שלא ניתן לעשות דבר. שוב ושוב נשאלים מומחים האם ניתן היה להפעיל אמצעים כדי לאשפז את צ'ו בכפיה או לפחות להרחיק אותו מן הסטודנטים האחרים.

שאלה נוספת שנידונה בהרחבה בתקשורת היא לגבי מידת אחריותו של צ'ו למעשיו. בעוד שהווידיאו מראה עד כמה היה מצבו הנפשי של צ'ו מעורער, הצליחו אמרות השנאה שלו להרגיז רבים. אנשי בריאות נפש נדרשים כעת בתקשורת לסוגיה האם צ'ו היה מונע על ידי רוע ואיבה נגד ארה"ב ודרך חייה, או האם יש להתייחס אליו כאל חולה נפש שחומרת מחלתו לא אובחנה נכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully