וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד הרגיש של הקג"ב

18.4.2007 / 9:55

הביון הרוסי יפרסם קובץ מכתבי אהבה שכתב האיש שהביא לעולם את הצ'קה והקג"ב, כדי להראות את הצד הרגיש שלו. אנחנו מתרגשים

נדמה כאילו לפליקס אדמונדוביץ' דזרזינסקי, האגדה שמאחורי ה[[קג"ב]], היה צד רך. או לפחות זו הדמות שמנסים לצייר לו בשירות הביון הרוסי. ה-FSB צפוי לפרסם מכתבי אהבה ששלח דזרזינסקי לאהבת חייו, מרגריטה ניקולייבה. המכתבים יאוגדו בספר חדש שיישא את הכותרת המקורית "אני אוהב אותך".

קובץ המכתבים המרגש יראה אור במלאת 130 שנים להיוולדו, ב-11 בספטמבר, והוא יכלול את מכתבים שנשלחו בין השנים 1889-1899.

"הוא אדם מענין ומורכב, ובעזרת הארכיון, קוראים יוכלו ללמוד יותר אודותיו", סיפר אלכסנדר פלקחנוב מהאקדמיה של ה-FSB לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס.

"פליקס איש הברזל"

נשיא רוסיה [[ולדימיר פוטין]] הוא מרגל לשעבר בעצמו, ותחת שלטונו נכנסו למסדרונות ה[[קרמלין]] השפעות ברורות של סכני קג"ב לשעבר, מה שחולל תמורה ביחס למרגלי הארגון – מפחד להירואיקה.

דזרזינסקי כונה "פליקס איש הברזל" כיוון שתפקידו ההיסטורי היה להקים את אחד מארגוני הביון האכזריים שנראו בעידן המודרני, ובשל נאמנותו הבלתי מסוייגת לערכים הבולשביקים. האיש הרזה, הצנוע והמזוקן הזה היה מסור באופן כמעט עיוור לקומוניזם. הוא נולד למשפחה פולנית תחת שלטון האימפריה הרוסית ב-1877, והפך לתומך נלהב של המסורת הבולשביקית בנעוריו. דזרזינסקי אף הספיק לרצות עונש מאסר בסיביר לפני [[מהפכת אוקטובר]] 1917.

מנהיגה של המהפכה הבולשביקית, ולדימיר לנין, כינה את דזרזינסקי גיבור, ומינה אותו להקים את ה[[צ'קה]] – הראשון בגלגוליו של שירות הביון הרוסי, שנועד להעניש את מתנגדי המשטר החדש. הצ'קה גדל להיות ארגון בעל כח עצום שנודע בשל יעילותו חסרת הרחמים, והניח את היסודות להקמת הקג"ב.

דזרזינסקי הלך לעולמו בשנת 1926 מהתקף לב, אך דמותו נותרה צרובה בתודעה העולמית כאחד מאוכפי החוק הנוקשים ביותר במשטר הקומוניסטי, וב-1958 הוצב פסל שלו בכניסה למפקדת הקג"ב במוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully