וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשיא המדינה ימשיך בנבצרותו"

17.4.2007 / 18:28

כך הבהיר הערב יועץ התקשורת של משה קצב. אם לא יאריך את הנבצרות הוא ישוב לכהן כנשיא בפועל מיד לאחר יום העצמאות

רונן צור, יועץ התקשורת של נשיא המדינה, מבהיר כי משה קצב מתכוון לבקש מועדת הכנסת להאריך את תקופת נבצרותו. צור אמר בראיון לגלי צה"ל כי אין שינוי בהחלטת הנשיא, שניתנה לפני מספר חודשים. "הנשיא התחייב על כך בבית המשפט, והוא יקיים את הבטחתו", אמר צור.

עוד אמר צור כי ההתפתחות היחידה שהייתה בנושא נובעת מהחשיפה לחומר החקירה. בעקבותיה אמרו עורכי הדין לנשיא כי "אילו היו החומרים בידיהם אז, הם היו ממליצים לו שלא לנקוט בהליך הנבצרות", דברי צור.

כתב "הארץ" יובל יועז מוסיף:

קצב התכוון לקבל את ההחלטה בעניין רק לאחר הדיון המתוכנן בבג"ץ ביום ראשון בעתירתו לקבלת מלוא חומר החקירה נגדו לאלתר. ואולם בעקבות הפרסום ב"הארץ" על כך שהנשיא שוקל לשוב לכהונתו, החליט הבוקר קצב להקדים את ההחלטה ולקבלה הערב בפגישה עם סניגוריו עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד ציון אמיר.

הקדמת ההחלטה מחזקת את דבריו של מקורב לקצב, כי האפשרות שלא יאריך את נבצרותו היא איום מוסווה על בג"ץ ועל היועץ המשפטי, שבו כביכול רק אם יקבל קצב את מבוקשו בעתירה, יסכים להאריך את נבצרותו. בעתירתו נגד היועץ מני מזוז תובע קצב לקבל לידיו את מלוא חומר החקירה נגדו, כולל חוות הדעת הפנימיות שנכתבו בפרקליטות, עוד לפני השימוע שנקבע לו ב-2 במאי.

בירור משפטי שנערך היום בוועדת הכנסת ואצל פרקליטי קצב בנוגע לאופן חישוב מועד הנבצרות העלה, כי בניגוד לפרסום ב"הארץ", תקופת הנבצרות הזמנית אמורה להסתיים בכל מקרה ביום שלישי בחצות, לאחר תום אירועי יום העצמאות, ולפיכך לא ישתתף קצב בטקסים.

נשיא ל-4 שבועות

אם קצב לא יפנה עד יום שני הקרוב לוועדת הכנסת בבקשה להאריך את נבצרותו, לא תוכל הוועדה לדון בעניין, ולפיכך ישוב קצב לשמש כנשיא המדינה לכל דבר למשך כארבע שבועות, עד להגשת כתב האישום נגדו, הצפויה באמצע מאי.

מזוז סבור כי יש צורך חיוני להאריך את תקופת הנבצרות, כדי שקצב לא ישוב לתפקד כנשיא לכל דבר. אם ישוב קצב לתפקיד פעיל של נשיא, הוא יוכל לשוב ולהתגורר בבית הנשיא, ולהימצא לצד עובדי המשכן שחלקם העידו או התלוננו נגדו במסגרת החקירה. הוא גם יקבל לידיו סמכויות רבות, ובהן להענקת חנינות והקלות בעונשיהם של עבריינים מורשעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully