וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפחת פשע פלסטינית מחזיקה בכתב ה-BBC"

יוני מנדל

17.4.2007 / 11:19

עיתון א-שרק אל-אווסט מדווח, כי המשפחה דורשת 5 מיליון ד' לשחרור אלן ג'ונסטון. ייתכן שהמשפחה מחזיקה גם בגלעד שליט

בכיר פלסטיני אומר בראיון לעיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון, כי משפחת פשע פלסטינית עומדת מאחורי חטיפתו של כתב ה-BBC אלן ג'ונסטון. לדברי הבכיר דורשת המשפחה חמישה מיליון דולר תמורת שחרורו והוא עדיין מוחזק על ידה.

הדיווח מחזק את ההערכות, כי כתב ה-BBC אלן ג'ונסטון עדיין בחיים. העיתון מספר על "משפחת פשע עזתית, שנהנית מקשרים חזקים בתוך הרשות הפלסטינית". העיתון מספר ש"האיש שאישר את הדברים הוא בכיר בממשלה הפלסטינית, שביקש להישאר בעילום שם".

חמולת דורמוש?

לפי הדיווח, המשפחה שאחראית לחטיפה היא "חמולה מפורסמת שלא ניתן לפרסם את שמה ... אך ככל הנראה זו אותה המשפחה שחטפה את צלם העיתונות הפרואני חיימה רזורי, ששוחרר לפני כשלושה חודשים לאחר שישה ימים בשבי". העיתון לא ציין את שם המשפחה במפורש, אולם ניתן לשער שחמולת דורמוש, ובעיקר זכרייה דורמוש ומומתאז דורמוש העומדים בראש ארגוני "צבא האיסלם" ו"וועדות ההתנגדות העממית", הם המחזיקים בג'ונסטון.

החמולה מחזיקה במיליציה חמושה מהחזקות בעזה, והיא גם היתה אחראית לחטיפת שני העיתונאים של רשת "פוקס" בחודש אוגוסט 2006. ישנן הערכות, כי החייל החטוף גלעד שליט מוחזק על ידם, בשל מעורבות "צבא האיסלם" ו"ועדות ההתנגדות העממיות" בחטיפתו.

ג'ונסטון שימש ככתב ה-BBC ברצועת עזה בשלוש השנים האחרונות. הוא נחטף לפני כחודש ימים בתאריך 12 במרץ. עדי ראייה סיפרו אז שארבעה חמושים הכניסו את ג'ונסטון למכונית ונעלמו מהמקום. מאז מתקיימים נסיונות רבים של גורמים פלסטינים ובינלאומיים להביא לשחרורו. במהלך המאבק לשחרורו, שבתו העיתונאים הפלסטינים ליום אחד לפני כשבוע, ופתחו בקמפיין "לשחרר את אלן ג'וסנטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully