וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בוירג'יניה: מרצה ישראלי נרצח

17.4.2007 / 12:36

פרופ' לביו ליברסקו, ניצול שואה בן 75, הוא בין 33 הנרצחים בטבח באוניברסיטה בוירג'יניה, בה שימש כמרצה בכיר להנדסה

בין 33 הנרצחים בטבח באוניברסיטה הטכנולוגית בוירג'יניה נמנה גם אזרח ישראלי - פרופ' לביו ליברסקו, עולה מחבר העמים שהיגר לארה"ב ושימש כמרצה בכיר בפקולטה להנדסה. שלושת הסטודנטים הישראלים בקמפוס לא נפגעו.

ליברסקו הינו ניצול שואה, בן 75. הודעה נמסרה לאלמנתו מרלינה, המתגוררת בארצות הברית, ולשני בניו השוהים בארץ, המעוניינים שייקבר בישראל.

עשאל ארד, סטודנט ישראלי באוניברסיטה, שנכח ברגעי האימה, סיפר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כיצד הציל ליברסקו את חיי תלמידיו: "אלמנתו של ליברסקו סיפרה לי כי הרוצח ניסה להיכנס לכיתה שלו, והפרופסור פשוט חסם אותו בגופו. הוא נרצח - אבל כל התלמידים שלו, בזכותו - חיים".

היורה התאבד לאחר מסע ההרג

לפחות 33 בני אדם נהרגו בתקריות הירי ולפחות 21 בני אדם נוספים נפצעו באירוע. ההערכה היא כי היורה חדר לבניין מגורי הסטודנטים ורצח שם אדם אחד, שעתיים מאוחר יותר הוא חדר למתחם כיתות הלימוד ורצח 32 בני אדם נוספים. נשיא האוניברסיטה אמר כי לאחר הירי הראשון סברו הרשויות שהיורה עזב את המקום ולכן לא סגרו את שערי האוניברסיטה.

עד כה ידוע כי היורה הוא אסיאתי, אך לא ברור עדיין אם מדובר בסטודנט או אדם מבחוץ. לא ניתן היה לזהותו, משום שלא נשא עליו תעודת זהות. כמו כן דווח שהוא ירה בעצמו והפצע חמור מכדי שניתן יהיה לזהותו בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully