וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברי ועדת וינוגרד לא מתכוונים להתפטר"

17.4.2007 / 0:02

בניגוד לפרסום אמש בערוץ 1, אומר מקורב לוועדת וינוגרד שאין להם כוונה להתפטר, בלי קשר להחלטה שיקבל בג"ץ

מקורות בכירים המקורבים לוועדת וינוגרד אומרים כי אין בכוונת חבריה להתפטר, וזאת בלי קשר לפסיקת בג"ץ. בקול ישראל דווח, כי לדברי המקורות אחד מחברי הוועדה שקל בשבועיים האחרונים את המשך דרכו, בעקבות הלחץ הציבורי והעימות בבג"ץ. עם זאת, המקורות מדגישים כי איש אינו מתכוון להתפטר מחר. בוועדת וינוגרד סרבו להגיב על הידיעה.

מוקדם יותר דיווח ערוץ 1, כי כמה מחברי ועדת וינוגרד שוקלים להתפטר אם בג"ץ יאלץ אותם לפרסם את עדויות המפתח והפרוטוקולים מישיבות הוועדה טרם פרסום דו"ח הביניים. לטענתם, הפרסום מנוגד לשיקול דעתם הבסיסי ביותר. בית המשפט דן בעתירתה של ח"כ [[זהבה גלאון]], הדורשת לפרסם את כלל העדויות והפרוטוקולים.

ביום ראשון נזפה יו"ר בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש בוועדה על עיכוביה, לאחר שלא עמדה בהתחייבותה לפרסם את העדויות עד חג הפסח. בג"ץ דרש להודיע על לו"ז לפרסום עדויות הבכירים - ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון עמיר פרץ והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ - עוד באותו יום. בתשובה הודיעה הוועדה כי תתחיל בפרסום הפרוטוקולים שבועיים לאחר פרסום דו"ח הביניים, בעוד כחודש.

גלאון מתנגדת לדחייה

חברת הכנסת זהבה גלאון, מגישת העתירה שהביאה את בית המשפט לדרוש את פרסום העדויות והפרוטוקולים ולא להותירם חסויים, מתנגדת לדחייה. "אודיע לבג"ץ כי אני דוחה את הודעת המדינה. יש חשיבות קריטית לפרסום הפרוטוקולים לפני שיוצג דו"ח הביניים, על מנת שניתן יהיה להפריך עדויות כוזבות", אמרה אתמול.

חברי ועדת וינוגרד טוענים כנגדה כי פרסום העדויות לפניו ישבשו באופן קשה את פעילות הוועדה. בתצהיר שמסר לבג"צ כתב יו"ר הוועדה, השופט בדימוס [[אליהו וינוגרד]] כי "קבלת העתירה תחייב את הוועדה לפעול בניגוד לשיקול דעתה המקצועי והציבורי, לשבש את עבודתה בצורה חמורה ולהתחייב מראש ללוח זמנים לעשיית דבר שאין היא יכולה להעריכו בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully