וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והוא בכלל לא ידע שהוא כזה...

16.4.2007 / 17:32

שי שטרן נדהם לגלות שהתוספות למארז הדיוידי המשולש של "אבא גנוב" מתאימות הרבה יותר ל"חיים שכאלו עם יהודה ברקן"

העולם מתחלק לשני סוגים של אנשים: אלו שלא ראו את סרטי "אבא גנוב" ואלו שראו את הטרילוגיה, בקולנוע או בשלל השידורים החוזרים ועדיין מצפים בדריכות ל"אבא גנוב 4".

לסוג הראשון: זה הזמן הטוב ביותר להשלים את הפער וללמוד בע"פ את המשפטים שכולם מכירים ממזמן, "תחזור אחרי, אנחנו לא, לא, נפרד לעולם", "את מזכירה לי את הכינרת: יפה, רגועה, אבל מתחת זרמים סוערים". הסוג השני מוזמן לגלות עד כמה העולם של פעם לא היה שונה כל כך מהיום. כמו אז, אב שמגדל ילד כמעט לבדו נתקל בקשיים רבים מול מערכת אטומה.

"אבא גנוב" מציג את סיפורם של צ'יקו בן דוד (יהודה ברקן) ובנו בן (בן ציון), המנסים לשרוד אל מול כל המערכת המערבית. צ'יקו מגדל את בן לבדו לאחר שאשתו ואם הילד, מגי, נטשה אותם וברחה לארצות הברית בכדי להתחתן עם מיליונר. צ'יקו הוא רב חובל על אוניה, שם הוא פוגש את גליה שבמקרה, היא עורכת דין. בן מתאהב בבתה אפרת וצ'יקו מתאהב בגליה.

ב"אבא גנוב 1" מגי נזכרת בבנה ורוצה לקבל את המשמורת עליו. צ'יקו נלחם כדי להשאיר את בן איתו. הדרמה מסתבכת כשהוא מתאהב בגליה, שעובדת עם קוגלר - עורך הדין האגדי של מגי והדמות הכי משעשעת בסרט. לבסוף, גליה מתפטרת למען אהבתה לצ'יקו.
בשני ההמשכונים, דרכיהם של צ'יקו, עורך הדין קוגלר וגליה נפגשות ומתנגשות, עד לסופים סוחטי דמעות.

בלי תוספות עם עובש!

בכל פעם שמוציאים מארז מיוחד חייבים לצרף לסרטים תוספות מעניינות כדי לפתות את הקהל המכור. הפעם התוספות כוללות "מאחורי הקלעים" בגרסה מאוחרת לסרט. רק מה? אם סרטי "אבא גנוב" יצאו בין השנים 1987 ל-1991 ועל הוצאת המארז החליטו במהלך - 2006 אז היו צריכים לעשות תוספות מאוחרות לסרט. ראיון עם בן (שכבר ממש לא ילד קטן) הנמצא במהלך הראיון בניו יורק, מסיבת יום ההולדת של יהודה ברקן, הבקרוב שמעולם לא היה, אלבום תמונות ועוד שלל תוספות שלא קשורות בכלל, מהסוג שיותר מתאים ל"חיים שכאלו עם יהודה ברקן" מאשר ל"אבא גנוב". כל התוספות לדעתי ממש לא חשובות ואולי אף מיותרות. מי שמתעקש מוזמן על התוספת ה-א-ר-ו-כ-ה בדיסק הראשון הכוללת ראיון עם בן, זה יספיק לו.

לסיכום – את סרטי "אבא גנוב" חייבים לראות. אלו שראו ואלו שלא. הסרטים מרגשים מחדש, על התוספות הייתי מוותר בקלות, תסתפקו בקינוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully