וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השואה יכולה לחזור בטרור ונשק גרעיני"

16.4.2007 / 17:11

השר איתן סיפר במצעד החיים על המפגש שלו עם אייכמן בזמן כהונתו במוסד. ”מספרם של הנרצחים צרוב על זרועותינו”

השר רפי איתן, שנשא דברים במצעד החיים המתקיים בשעה זו בפולין, אמר כי "אנחנו כאן כדי להזכיר שמעשה פשע כזה יכול לחזור במעשי טרור ונשק גרעיני – כמו בידי אחמדינג'ד, שמאיים להשמיד את מדינת ישראל". הוא אמר, כי "מספרם של הנרצחים צרוב על זרועותינו. ואת הטלאי הצהוב אנחנו נושאים היום גדול וכחול, על רקע לבן".

איתן אמר, כי "היתה לי הזדמנות לפגוש פנים אל פנים את אחד מהנציגים של שלטון הרשע הזה, להרגיש את ליבו הפועם להריח את זיעתו ולראות את עיניו, עיני חיה ניצודה – אדולף אייכמן".

איתן אמר עוד, כי הוא חש את "פעימות ליבו המבוהל של האיש שבשיחת טלפון אחת הניע רכבות מלאות אדם ברחבי אירופה". הוא סיפר על הבאתו של אייכמן לישראל, וציטט מדבריו של הסופר ק. צטניק במשפטו.

"מאבק הניצולים בעוני הוא קלוננו"

הרב ישראל מאיר לאו אמר בנאום החותם את המצעד, כי "התמונות של אלו שעבורו את הגיהנום על כל שבעת מדוריו נאנקים בעוני ובמחסור הן כתם של קלון על כל אחד מאיתנו. כל אחד מאיתנו צריך לשאול עצמו מה הוא יכול לעשות כדי שהמצעד לא יהיה ראוותני בלבד, אלא נושא פירות לאלו הזקוקים לנו".

סגן שר הפנים של פולין הזהיר בנאומו מפני עלייית הגזענות בצטטו את דברי ההיסטוריון באוור שאמר כי "אם יש אירועים שהוכחו כאפשריים, יש אפשרות שהם יקרו שוב". "אנחנו אחראים על שנעשה בעולם, וזה נכון לכל מדינה ולכל עם", אמר סגן השר והוסיף, "לכן עלינו לעשות את כל המאמצים לשמר את השלום הבינלאומי, כדי ששואה מסוג זה לא תקרה שוב לעולם". בנאומו, הוא ציין את חסידי אומות העולם שסיכנו את חייהם כדי להציל יהודים.

(וידאו: רויטרס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully