וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הכנסת הושיט יד למסגד

יוני מנדל

16.4.2007 / 11:13

שיתוף פעולה ייחודי בפנסילבניה: בית הכנסת "אוהב צדק" הציע למוסלמים להתפלל בשטחו לאחר שהמסגד המקומי נשרף

אומרים שארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. לפחות לפי מה שעולה ממקרה שארע במדינת פנסילבניה, באפשרויות האלו טמונה גם היכולת של יהודים ומוסלמים להיות שכנים טובים. אפילו טובים מאוד.

רשת אל-ערביה דיווחה, כי תחילת המקרה בשריפה שארעה לפני כשבוע במסגד מקומי בעיירה פוטסוויל בפנסילבניה. המתפללים המוסלמים הגיעו בבוקר ונחרדו לגלות את המסגד שרוף לגמרי. הערכת העבודה הראשונית של המשטרה הייתה שלא מדובר בהצתה, אבל זה לא לא הצליח להשקיט את לב המתפללים. הם חששו שלא יהיה להם מקום תפילה חלופי.

"אוהב צדק" לשעת צרה

בשלב הזה הגיעה לראשי המסגד פניה מגורם לא צפוי - בית הכנסת "אוהב צדק" הנמצא בצידה האחר של העיירה. "הם הציעו לנציגי הקהילה המוסלמית מקום תפילה חלופי, בשטח השייך להם", אמר בהתרגשות איפתיחאר חוסיין, נציג ארגון הגג של המוסלמים בפילדלפיה. לדבריו, "פניה כזו והצעה כזו לשיתוף פעולה בין יהודים למוסלמים מראה בצורה אולטימטיבית את יחסי התמיכה ההדדית שצריכים להיות בין הדתות, במיוחד בעת משבר".

גם אישאר מנסור, אימאם המסגד, לא נותר אדיש להצעה היהודית. לדבריו, "בית הכנסת אוהב צדק הוכיח שהוא והמתפללים שבו הם ידידים אמיתיים לשעת צרה". לדבריו, "הם הציעו לנו להתפלל אצלם בשטח בית הכנסת, ואנו מעריכים מאוד את ההצעה. זה גורם להרגשה טובה מאוד של שכנות טובה".

התפילות של המוסלמים בשטח השייך לבית הכנסת היהודי לא נמשכו זמן רב. לפי הדיווח, בסופו של דבר "אוהב צדק" לא הפך למקום התפילה החלופי של המוסלמים, וזאת לאחר ש"חברת כיבוי אש, הנמצאת קרוב יותר למסגד, הציעה להם גם היא שטח חלופי לתפילה". עם זאת, ציינו באל-ערביה, ההצעה של "אוהב צדק" לא תישכח במהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully