וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש רצח עם בדארפור - והעולם שותק"

16.4.2007 / 0:11

לפיד אמר את הדברים בטקס הממלכתי לציון יום השואה ב"יד ושם", בו נאמו גם רה"מ וממלאת מקום הנשיא. ב-10:00 תשמע צפירה ברחבי המדינה

ארועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו אמש בעצרת הממלכתית ברחבת "גטו ורשה" במוזיאון יד ושם.

ממלאת מקום נשיא המדינה דליה איציק אמרה בפתיחת הטקס, כי "השואה היא לא רק כתם בהיסטוריה הגרמנית, לא רק בהיסטוריה של עמי אירופה, אלא אות קין על האנושות". איציק הוסיפה, כי "אסור לנו להשלים עם מציאות בה אפילו אחד מניצולי השואה בישראל אינו מתקיים בכבוד".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר, כי "יש רבים, מהם המסתופפים במוסדות אקדמיים מכובדים, ששנאת ישראל מסמאת את עיניהם ואוטמת את ליבם. הם שוללים את עצם זכותו של העם היהודי לקיום לאומי ריבוני. הם הראשונים למצוא צידוק לכל מעשה זוועה נגד תושבי ישראל ולגנות בתוקף כל פעולת מגן של מדינת ישראל".

חבר הכנסת לשעבר וניצול השואה יוסף לפיד התייחס בנאומו לטבח בחבל דארפור בסודן. לפיד אמר כי השואה היא אירוע היסטורי חד פעמי, אך "גם אחרי השואה היינו עדים לרצח עם בביאפרה, בקמבודיה, ברואנדה, ועלינו להרים קול זעקה נגד רצח העם המתבצע בימים אלה בדארפור שבסודן - והעולם יושב בחיבוק ידיים ושולח כמה שקי קמח, לא כל כך כדי להאכיל את הרעבים, אלא כדי להרגיע את מצפונו".

בטקס הדליקו שישה ניצולי שואה משואות. ברחבי הארץ התקיימו טקסים רבים, ובכללם במכון "משואה" בקיבוץ תל יצחק, בו נטל חלק הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ואחרוני העדים במשפט אייכמן.

היום בשעה 10:00 תישמע ברחבי הארץ צפירה בת שתי דקות, ומיד לאחריה יחל ב"יד ושם" טקס הנחת הזרים המסורתי. במהלך כל היום יוקראו שמות הנספים באוהל "יזכור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully