וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצרים לא שוכחים: 90 להולדת פריד אל-אטרש

יוני מנדל

15.4.2007 / 11:57

הזמר המצרי הנודע שהחל כנגן עוד וסיים כאחד מגדול מוזיקאי מצרים, זכה אמש לכבוד מיוחד. "הוא יישאר בליבנו תמיד"

אגודת הידידים הבינלאומית של הזמר המצרי הנודע [[פריד אל-אטרש]] ציינה אמש את יום הולדתו ה-90. הארוע המרכזי התקיים בעיר הבירה [[קהיר]] בארוע מגוון בהשתתפות מקהלת האופרה המצרית, להקת "הזמר האציל" והזמר המצרי המפורסם סעיד אל-מוכתאר. במהלך הארוע שרו הלהקות השונות את שיריו הבולטים של אל-אטרש המנוח.

עיתון "אלחיאת" הרואה אור בלונדון סיקר את הארוע והגדיר את אל-אטרש כ"אחד מענקי הזמר הערבי במאה ה-20". "הערב נמשך שלוש שעות ונוגנו בו שיריו הנצחיים של אל-אטרש", התפייט כתב "אלחיאת" מחמוד עבד אלסמיח. הקהל התרגש במיוחד למשמע השירים "יא חלאוותכ, יא ג'מאלכ", "אלרביע", ו"זיינה, וואלהי זיינה".

טלעת האשם, נציג חוג הידידים של אל-אטרש בערב הסעודית, לא הסתיר את התרגשותו. "האהבה לפריד אל-אטרש לא נגמרת. הוא נשאר בלבנו תמיד". אל דבריו הצטרפה הזמרת המצריה מדיחה יוסרא. לדבריה, "לא ניתן יהיה לשכוח את אל-אטרש לעולם... הוא עדיין חי בינינו, בשירים שלו ובלחניו".

מעריציו של אל-אטרש סיפרו בהתלהבות על אתר האינטרנט של "מעריצי אל-אטרש" בו חברים לא פחות מ-68 אלף בני אדם. לדבריהם, "באתר מרוכזים כמעט כל שיריו של אל-אטרש, הקלטות נדירות, סרטים ששיחק בהם וראיונות של הכוכב לתקשורת".

בנשימה אחת עם אום כולת'ום

אל-אטרש, יליד הר הדרוזים בסוריה, נולד בשנת 1917 ונמלט בגיל צעיר עם אמו ואחיו למצרים, בשל המתיחות הביטחונית בסוריה. בקהיר הוא החל לנגן בעוד ומהר מאוד התגלה כשרונו המוסיקלי הפנומנלי. בסופה של הקריירה שלו הוא כבר הפך לאחד מכוכבי הזמר הגדולים ביותר של העולם הערבי, והיום הוא מוזכר בנשימה אחת עם [[אום כולת'ום]], [[מוחמד עבד אל-ווהאב]] ו[[עבד אל-חלים חאפז]].

רבים בעולם הערבי טוענים שאל-אטרש הוא נגן העוד הטוב ביותר שנולד אי פעם. אבל אל-אטרש לא היה רק נגן, או רק מלחין או רק זמר, אלא אחד המוסיקאים האדירים ביותר שידע העולם הערבי והעולם כולו. מעריציו מקשיבים באדיקות ליותר מ-300 שירים שהלחין, שחלקם בוצעו על ידי זמרים אחרים. אל-אטרש מת ב-26 בדצמבר 1974 כשהוא בן 57.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully