וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: צוות הטנק שירה בשוגג בעובד ה-BBC בדרום לבנון פעל כיאות

16.6.2000 / 18:27

דובר צה"ל פרסם הודעת תנחומים למשפחה; עם זאת לא התייחס לדרישת ה-BBC לפיצוי כספי

דובר צה"ל פרסם היום הודעת תנחומים למשפחתו של עבד טקוש, נהג של צוות הצילום ברשת הטלוויזיה הבריטית BBC, שנהרג מירי טנק של צה"ל בדרום לבנון. דובר צה"ל לא התייחס בהודעתו לדרישת רשת הטלוויזיה לפיצוי המשפחה.

ביום שלישי ה-23 במאי, היום שקדם ליציאת צה"ל מדרום לבנון, איבטח טנק ישראלי את גדר המערכת באזור קיבוץ מנרה. צוות צילום של ה-BBC נסע בלבוש אזרחי בגזרה המזרחית של רצועת הביטחון, כאשר הטנק ירה בו. כתוצאה מהירי נהרג טקוש.

מדובר צה"ל נמסר היום כי בשעות הבוקר המוקדמות של אותו יום, הועברה לצוות הטנק התרעה מודיעינית בדבר אפשרות של ירי טילים על ידי מחבלים לעבר טנקים וכלי רכב משוריינים של צה"ל. צוות הטנק זיהה כלי רכב ובו אנשים בלבוש אזרחי וחשד כי מדובר בחוליית מחבלים שנושאת ציוד לירי טילי נ"ט. בהתאם לנהלים, כך נמסר, העביר צוות הטנק את הפרטים לגורמים המתאימים וקיבל אישור לפתוח באש לעברו. "בדיעבד", מוסר היום דובר צה"ל, "מסתבר כי נגרמה טעות טראגית וכי צוות צילום של ה-BBC זוהה בשוגג כחוליית מחבלים".

עוד נמסר כי בתחקירים שנערכו בעניין, על דעת אלוף פיקוד הצפון, נמצא כי בנסיבות המבצעיות בהן היה נתון צוות הטנק ולאור הנתונים שהיו ברשותו באותה עת, פעל הצוות בהתאם לנהלים במציאות אליה נקלע. דובר צה"ל ציין כי מאוחר יותר ירו מחבלים טיל נגד טנקים לעבר נגמ"ש של צה"ל, סמוך לקיבוץ משגב עם. עוד ציין כי בימים שקדמו ליציאת צה"ל מלבנון, נמנעו כוחות צה"ל מירי לעבר גורמים שונים בשטח, לרבות מחבלים חמושים בלבוש אזרחי ששהו בסביבת אזרחים.

"צה"ל מביע את צערו העמוק על המקרה ועל מותו של עובד ה-BBC ושולח תנחומיו למשפחת ההרוג", ציין דובר צה"ל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully