וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לוינוגרד: קבעו לו"ז לפרסום העדויות

15.4.2007 / 13:32

הרכב מורחב של 5 שופטים הורה לפרסם את הלו"ז עוד היום. בייניש מתחה ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בפרשה

בג"ץ הורה לוועדת וינוגרד להודיע עוד היום על מועד סופי לפרסום העדויות של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר. בגלי צה"ל דווח, כי נשיאת בית המשפט העליון [[דורית ביניש]] מתחה ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בפרשה. "איזה שינוי מהפכני עדיין מעכב את ביצוע הפסיקה ואת פרסום הפרוטוקולים?" אמרה בייניש.

כתבי הארץ יובל יועז וניר חסון:

נשיאת בית המשפט העליון [[דורית ביניש]] הורתה הבוקר להרחיב את הרכב השופטים שידון בעתירה לפרסם את עדויות ראש הממשלה אהוד אולמרט שר הביטחון עמיר פרץ והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, בוועדת וינוגרד להרכב של חמישה שופטים.

ביניש החליטה לעמוד בעצמה בראש ההרכב, לצד השופטים אליעזר ריבלין, אילה פרוקצ'יה, אשר גרוניס וסלים ג'ובראן. בכך נענתה ביניש לבקשתה המפתיעה של הפרקליטות ביום שישי, להרחיב את ההרכב. הדיון נפתח מעט לאחר השעה 11:00.

בצד בקשת הפרקליטות להרחיב את הרכב השופטים חשף יו"ר הוועדה, השופט (בדימוס) אליהו וינוגרד, כי בוועדה יש מחלוקות ביחס להיקף פרסום הפרוטוקולים ולפרטים שיש למחוק מהם טרם הפרסום.

גלאון התנגדה להרחבת ההרכב

וינוגרד הגיש שלשום לבג"ץ תצהיר חתום בתשובה לעתירת גלאון. בצד התצהיר, ביקשה מביניש מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה עו"ד אסנת מנדל להרחיב את הרכב השופטים הדן בעתירה. לטענתה, לאחר פסק הדין בעתירתה הראשונה של גלאון, "התעוררו קשיים וסוגיות משפטיות, חוקתיות וחברתיות", המצדיקות דיון בהרכב מורחב. סוגיות אלה נוגעות, לטענת מנדל, "להשלכות הקשות שעלולות להיות לפסק הדין שיינתן בעתירה על יכולת תפקודה של ועדת וינוגרד ותפקודן העתידי של ועדות חקירה ובדיקה".

באת כוחה של גלאון עו"ד דפנה הולץ-לכנר הודיעה שלשום לבג"ץ על התנגדותה הנחרצת להרחבת ההרכב. לדבריה, הדיון בעתירה נשען על פסק דין חד משמעי שניתן בעתירה הראשונה, והסיבה היחידה לבקשה להרחיב את ההרכב "הוא אך ורק חוסר רצונה הבולט של הוועדה לקיים את הוראות פסיקתו המחייבת של בית המשפט". לטענתה, הפרקליטות מבקשת מהרכב השופטים בעתירה הנוכחית להיות "ערכאת ערעור" על פסק הדין בעתירה הקודמת, ומטרתה לבחור את הרכב השופטים הנוח לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully